אלי יונס בכנס קיסריה: הורדת עמלות הבנקים - פופוליסטית

גלובס tv בוודאי שהחקיקה הפופוליסטית, שפעלה להוריד את עמלות הבנקים בשני שקלים לחודש ללקוח אבל לא עסקה בהכפלת דמי הניהול בקופות ובקרנות לא הייתה זו שהצילה את הציבור"

"בבנקים, כשיש כשל, הבנקים הם שסופגים אותו. לעומת זאת, בשוק ההון יש גופים שמנהלים כספים - אבל במקרה של הפסדים הם מגלגלים אותם על הציבור, בגלל שאין להם הון עצמי. אסור לאפשר למוסדות כאלה לנהל כספי ציבור. מי שאין לו הון עצמי שיחפש פרנסה אחרת" כך אמר הבוקר (ה') אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות בכנס קיסריה המתקיים באילת.

יונס ציין, שהעיסוק בשאלה "מי הציל את הציבור הישראלי במהלך המשבר הפיננסי האחרון" עלול להוליד תשובות ומסקנות מוטעות. "ברור שלא הייתה זאת הרשות לניירות ערך שלפני מספר שנים. גם ועדת בכר שסברה, כי הגיע הזמן להחליף את המערכת הבנקאית בהליכה לשוק ההון ובעידוד הנפקות של חברות שונות ומשונות שבטעות מכנים אותם קונצרנים, לא הצילה את הציבור. בוודאי שהחקיקה הפופוליסטית, שפעלה להוריד את עמלות הבנקים בשני שקלים לחודש ללקוח אבל לא עסקה בהכפלת דמי הניהול בקופות ובקרנות לא הייתה זו שהצילה את הציבור", אמר יונס.

לדבריו, חייבים לאחד ומיד את מערכות הפיקוח על הבנקים ושוק ההון תחת בנק ישראל. "בזכות הפיקוח על הבנקים בארץ, שמנע אימוץ מכשירי הון אגרסיביים שהביאו לקריסתם של בנקים רבים בחו"ל, נשמרה יציבותה של המערכת הבנקאית שלנו".

מנכ"ל מזרחי-טפחות ציין, כי ברור שהבנקים הישראליים ימשיכו לחפש הזדמנויות להרחיב את פעילותם מחוץ לגבולות המדינה, בשל מימדיו המוגבלים של השוק הישראלי. "יש לאפשר לבנקים למכור מוצרים ושירותים נוספים כדי לגוון את מקורות ההכנסה שלהם. ככל שמדף המוצרים שלהם יהיה מפותח ורב-גוני, ולא נשען רק על תחומי פעילות ספורים. כך יצליחו הבנקים להעמיק את יציבותם ולחזק את איתנותם הפיננסית, בדרך שתאפשר להם להמשיך ולפעול ללא שום קושי גם בתקופות שפל עתידיות", אמר אלי יונס.