מאיר שמיר למחזיקי האג"ח של דיגל: "הזרמתי מספיק כסף"

באסיפת אג"ח סוערת שהתקיימה היום ביקשו מחזיקי האג"ח הגדלת הביטחונות אחרת יפעלו לפירעון מיידי ■ נגד המנכ"ל יהודה לוי הוטחה ביקורת

מחזיקי האג"ח של דיגל מיואשים - בעלי השליטה יהודה לוי ומאיר שמיר לא מתכוונים להכניס את היד לכיס ולבנק לאומי יש שעבוד צף על כל נכסי החברה. באסיפת אג"ח סוערת שהתקיימה היום סיפרו נציגי מחזיקי האג"ח ששמיר מסרב להזרים הון "הזרמתי מספיק כסף אני לא מתכוון להשקיע עוד שקל בחברה".

לדיגל יש שני מיליון שקל בקופה וחובות של 200 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח הסכימו לדחות את התשלום של ה-01.07 בגובה של כ-15 מיליון שקל ובמקביל פתחו במשא ומתן עם החברה להגיע להסדר חוב. מחזיקי האג"ח ימנו בימים הקרובים עו"ד בכדי שיסייע להם במשא ומתן עם החברה.

יהודה לוי שהוא גם המנכ"ל והיו"ר, ספג במהלך אסיפת האג"ח קיטונות של ביקורת על ניהול החברה מצד חלק ממחזיקי האג"ח. לוי טען שחל שיפור במצב החברה ורק בחודש האחרון נמכרו 13 דירות בירושלים. לדבריו אם ימשך קצב המכירות רמת האשראי של החברה לבנקים תרד ומצב מחזיקי האג"ח ישתפר.

הדרישה המרכזית היום של מחזיקי האג"ח היא שבנק לאומי יחריג מהשעבוד הצץ הקיים את הפעילות של דיגל אירופה והחברה מנהלת משא ומתן עם הבנק בעניין זה. מחזיקי האג"ח ימתינו כשבועיים לראות האם הבנק יסכים לשחרר בטחונות לטובתם, אחרת קיים סיכוי גבוה שתועלה דרישה לפירעון מיידי.

עקרונות הסדר האג"ח המוצעים: אג"ח א' יעמוד לפירעון בחמישה תשלומים שנתיים שווים בראשון ביוני של כל אחת מהשנים 2010 עד 2014. שיעור הריבית על קרן האג"ח בגין התקופה מיוני 2009 ועד ליום 31 במאי 2014 יעלה ב-1% ויעמוד על 5%. יחס ההמרה של אג"ח א' יעודכן ויקבע כיחס מדורג.