גיוסים מוצלחים לריט 1, שלמה החזקות וביוליין

ריט 1 ושלמה החזקות גייסו 310 מ' ש' ו-130 מ' ש' בהאתמה, באמצעות הנפקת אג"ח ■ ביוליין גייסה 52.7 מ' ש' באמצעות הנפקת זכויות; טבע ופאן אטלנטיק ביחד עם עובדי החברה הזרימו 13.4 מ' ש'

לאחר סיום המחצית הראשונה של שנת 2009, ממשיכים בשוק ההון להיאחז בנתונים המוכיחים כי שוק ההון ממשיך להיות בדרך ליציאה מהמשבר. סימן חיובי נוסף שנראה בימים האחרונים הוא ההצלחה של גיוסי האג"ח של חברות קטנות ובינוניות, תופעה המוכיחה כי לציבור ולגופים המוסדיים יש כסף ונכונות להשקיע.

קרן ריט 1 סיימה ביום חמישי בערב את החלק הציבורי בהנפקת האג"ח שלה . סה"כ הביקושים בשני חלקי ההנפקה הסתכמו בכ-310 מיליון שקל לאג"ח של ריט 1 - פי 6 מהסכום המקורי לגיוס, שעמד על 50 מיליון שקל. בשלב המוסדי התקבלו ביקושים של כ-180 מיליון שקל וגוייסו 90 מיליון שקל וכ- 130 מיליון שקל בשלב הציבורי לגיוס בפועל של 25 מיליון שקל.

חברה נוספת שסיימה בהצלחה גיוס אג"ח היא חברת שלמה החזקות המתמחה בהשכרת רכב וליסינג. החברה גייסה סכום של 130 מיליון שקל בהנפקת אג"ח סדרה ט' של החברה כשהביקושים עמדו על כ-223.6 מיליון שקל, הריבית שנקבע לאג"ח עומדת על 5.2%.

ביוליין רשמה גם היא הצלחה בהנפקת הזכויות שלה. החברה, שמתמחה בפיתוח תרופות עם מוצרים בשלבי פיתוח קליניים וקדם-קליניים, השלימה בהנפקת בזכויות לבעלי המניות גיוס של 52.7 מיליון שקל.

במסגרת ההנפקה מימשו בעלי המניות האסטרטגיים בחברה, טבע ופאן אטלנטיק (Pan Atlantic), כמו גם המנכ"ל ד"ר מוריס לסטר והעובדים, את הזכויות שבידיהם ורכשו מניות בהיקף כספי כולל של כ-13.4 מיליון שקל. בידי החברה התקבלו הודעות ניצול לרכישת 46.66 מיליון מניות רגילות - כ-99% מכלל יחידות הזכות שהוצעו.

טבע ופאן אטלנטיק ניצלו את מלוא הזכויות שהוענקו להן והזרימו לחברה יחדיו סכום של כ-11.4 מיליון שקל. כלל חיתום פיננסים ניהלה את ההנפקה, ונטרא ייעוץ כלכלי שימשה כיועץ לביוליין בהנפקת הזכויות המוצלחת.

הסכום שגייסה ביוליין אמור לסייע לה לממן את פעילותה עד לרבעון השלישי של 2010. (הודעה לעיתונות). 1+2 גיוס אג"ח, 3 - גיוס בהנפקת זכויות, עם הרבה ארכיון.