מאסר עולם לפרנסואה אבוטבול שהורשע ברצח הנער רענן לוי

אבוטבול הורשע ברצח רענן לוי ז"ל לפני 4 שנים במועדון בקיבוץ שפיים ■ בן-דודו, אבי אבוטבול, זוכה מרצח אך הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ובגרימת חבלה ■ נאשם נוסף בפרשה, שי מכלוף, זוכה מחמת הספק

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (א') עונש של מאסר עולם על פרנסואה אבוטבול, שהורשע ברצח הנער רענן לוי ז"ל לפני 4 שנים במועדון בקיבוץ שפיים.

בן-דודו של פרנסואה, אבי אבוטבול, הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ובגרימת חבלה בכוונה מחמירה אך זוכה מעבירת רצח. נאשם נוסף בפרשה, שי מכלוף, זוכה מחמת הספק.

עם הישמע גזר הדין פרצו באולם בית המשפט זעקות שבר ובכי. בת-זוגו של פרנסואה קמה ממקומה וצעקה לעברו: "אני אוהבת אותך".

כזכור, הרקע לרצח רענן לוי היה ויכוח על צעירה וזיעזע אז את המדינה. על-פי כתב האישום רדפו אבי ופרנסואה אבוטבול אחרי לוי בג'יפ, פגעו בו ואחר-כך רצחו אותו במספר דקירות סכין.

על-פי כתב האישום שהוגש נגד השניים, בני 25, לוי הגיע למועדון כדי לבלות עם חבריו, כאשר בכניסה למועדון החלו חילופי דברים בין אמיר אבוטבול, אחיו של אבי, לבין קבוצת נערים מראשון-לציון שעמדה סמוך ללוי. אמיר הזעיק למקום את אחיו אבי, שהגיע למקום עם בן-דודו פרנסואה ושניים מחבריו. התפתחה קטטה, ורענן וחבריו ברחו מהמקום.

"פרנסואה ניגש לג'יפ ודקר את לוי"

עוד מצויין בכתב האישום כי הנאשמים רדפו אחר לוי וחבריו. אבי אבוטבול, שעל-פי כתב האישום נהג בג'יפ, האיץ את מהירות הנסיעה והתמקד במרדף אחר לוי, עד שנדחק לוי לשביל עפר ובלית ברירה נתלה על מגן החזירים של הג'יפ ונגרר לאורך מספר מטרים.

בשלב מסוים, כך נטען, ירד פרנסואה מהרכב, ניגש לקדמת הג'יפ ודקר את לוי בחזהו, בלבו וברגלו. לוי איבד דם רב ומת מפצעיו.

המשטרה עצרה את הנאשמים ברצח רק שנתיים מאוחר יותר בעקבות האזנת סתר שבצעה המשטרה לאבי אבוטבול, ובה נשמעה חברתו לשעבר רעות רובין מדברת איתו על הפרשה.

רובין הפכה לעדת המפתח במשפט הרצח, וסיפרה בבית המשפט כיצד אבוטבול התוודה בפניה על המעשה. רובין גם סיפרה כי פרנסואה הוא שדקר את לוי למוות. בעקבות עדותה עזבה רובין את הארץ מחשש לחייה.