שלי יחימוביץ': עוד הטבה לבעלי אמצעים בחוק ההסדרים

חברת הכנסת: בעלי חברות פרטיות ישלמו רק 12% מס על דיבידנד שימשכו לעצמם, במקום 25% הנהוגים היום ■ יחימוביץ': "במקום לשלוח את מס הכנסה לעשות תרגילי הישרדות, מוטב שרה"מ נתניהו יתעשת"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' פירסמה היום (א') הודעה נוספת לתקשורת בדבר חוק ההסדרים. לדברי יחימוביץ', סעיפים 165(11),168,171(ז) בחוק ההסדרים, הנראים סעיפים טכניים חסרי משמעות, צופנים בתוכם עוד הטבת מס מפליגה לאנשים אמידים במיוחד.

הסעיפים מצביעים על הוראת שעה שתוקפה שנה אחת, המאפשרת לבעלי חברות פרטיות "חלון הזדמנויות" חד פעמי ומשתלם, בו יוכלו למשוך לעצמם דיבידנד מהחברה שבבעלותם ולשלם עליו מס של 12% בלבד, לעומת שיעור המס הנהוג היום במשיכת דיבידנד מחברה פרטית - 25%.

יחימוביץ': "אני בהחלט מבינה את רשות המיסים שמבקשת להגדיל את הכנסותיה המדולדלות, ולעודד חברות פרטיות אשר אינן מושכות דיבידנד בגלל המיסוי, לעשות זאת בזיל הזול - אבל הדרך היא דרך פסולה. משמעות הסעיף היא עוד הטבת מס מפליגה לאנשים אמידים במיוחד. באותה מידה יכולה רשות המיסים לבוא לפירמה, ולהציע לה לשלם 50% פחות מס הכנסה אם היא תשלם לאלתר את הרווח העתידי שלה. ברור שזה מעשה שלא יעשה".

עוד אומרת יחימוביץ' כי "במקום לשלוח את מס הכנסה לעשות תרגילי הישרדות המגבירים את האי שוויון בחברה הישראלית, מוטב שרה"מ נתניהו יתעשת ויפסיק להתעקש על המשך הרפורמה במס אשר מיטיבה רק עם החזקים. הקפאת הרפורמה במס תזרים למדינה במיידי שבעה מליארד שקל. בנק ישראל קורא לנתניהו לעשות זאת, ה-OECD ממליץ לישראל לעשות זאת, אין כלכלן במדינה הסבור שהרפורמה במס נכונה כעת - ואילו הוא ממשיך להתעקש לחינם, פוגע בהכנסות המדינה וגם בחלשים, כדי למצוא מקור הכנסה חלופי".