אלקו מכרה מניות אלקטרה ב-95 מיליון ש' - להשקעה בארה"ב

(עדכון) - מניית אלקטרה מרכזת את המחזור הגבוה בשוק ■ אלקו מכרה 6.5% ממניות אלקטרה לבית ההשקעות IBI, אשר יפיץ את המניות למוסדיים כבר בתקופה הקרובה ■ החברה תשקיע את התמורה בשוק הדיור האמריקני

מניית אלקטרה מרכזת היום (ב') את מחזור המסחר הגבוה בשוק - ללא כל הודעה מיוחדת מצד החברה. הסיבה לכך היא מכירה מאסיבית של מניות על-ידי החברה האם אלקו החזקות , הנשלטת בידי גרשון זלקינד. המכירה הושלמה לפני הצהריים.

אלקו, אשר החזיקה ב-69.9% ממניות אלקטרה לפני המכירה, מכרה לבית ההשקעות IBI 6.5% ממניות אלקטרה, בשער ממוצע של 442 שקל למניה ובהיקף של כ-95 מיליון שקל. ב-IBI מתכוונים להפיץ את המניות למוסדיים כבר בתקופה הקרובה. לאחר המכירה תחזיק אלקו בכ-63% מאלקטרה.

אלקטרה עוסקת בייצור והתקנת מערכות מיזוג אוויר, מעליות ומוצרי תשתית חשמליים. היא גם בעלת השליטה באלקטרה נדל"ן . החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, לאחר שהשלימה זינוק של 174% מתחילת השנה.

ל"גלובס" נודע, כי אלקו מכרה את המניות כדי להשקיע את התמורה שהתקבלה בשוק הדיור האמריקני. החברה הודיעה כבר לפני מספר חודשים על כוונתה להיכנס להשקעה בשוק הדיור בארה"ב, יחד עם שותף מקומי, בשל הירידות החדות במחירי הבתים ב-3 השנים האחרונות, אשר יצרו הזדמנויות השקעה שם. החברה מתכננת לנצל חלק ניכר מ-95 מיליון השקלים שהיא קיבלה היום לצורך השקעה בארה"ב, וליתר דיוק בדירות להשכרה.

ביוני 2008 הקימה אלקו את חברת אלקו-לנדמארק, הפועלת בארה"ב בתחום מקבצי דיור להשכרה. החברה הוקמה עם שותף אמריקני, כאשר המטרה היא לרכוש מבנים, לשפצם ולהשכירם. אלקו התחייבה להשקיע 100-400 מיליון דולר, וחלקה בחברה הוא 90%.