מבקר המדינה יבדוק הנסיבות לסיום כהונתו של צבי גליל

למשרד המבקר הגיעו תלונות בנושא עזיבתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב, ובעקבותיהן החליט לבצע בדיקה מקדמית, שעל פי תוצאותיה יוחלט מה יהיה השלב הבא

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בוחן את הנסיבות שהביאו לסיום כהונתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' צבי גליל, שנתיים בלבד לאחר שמונה לתפקיד. למשרד המבקר הגיעו תלונות בנושא ובעקבותיהן החליט לבצע בדיקה מקדמית, שעל פי תוצאותיה יוחלט מה יהיה השלב הבא.

נציגי משרד מבקר המדינה כבר נפגשו עם גליל וכן קבעו פגישות עם יו"ר הוועד המנהל, ד"ר ליאורה מרידור, וחברי הוועד המנהל, בהם אלפרד אקירוב. בשבועות האחרונים טענו בוועד המנהל כי פרופ' גליל התפטר מתפקידו לאחר ביקורת שספג בשל התנהלותו כנשיא, כשלמעשה הוצב לו אולטימטום להתפטר או שיפוטר לאלתר.

גורמים באוניברסיטה טענו כי בין גליל לבין חברי הוועד המנהל היו סכסוכים רבים שהובילו לפרידתו מכסא הנשיא. יש לציין כי חברי הסנאט באוניברסיטה החליטו לאחרונה להקים ועדה שתבחן גם היא מדוע התפטר גליל מתפקידו.

מהוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי "הוועד מברך על רצונו של מבקר המדינה לברר את הנסיבות, שקדמו להחלטה לסיים את כהונת פרופ' צבי גליל כנשיא האוניברסיטה. חברי הוועד המנהל בטוחים כי עם פרסום מסקנות המבקר יושם קץ לוויכוח הציבורי, שהתחולל בעקבות ההחלטה ויובהר, מעבר לכל ספק, כי החלטה חריגה זו נבעה אך ורק מתפקודו של גליל כנשיא אשר היווה כישלון ניהולי מתמשך שאינו בר תקנה".