נעילה חיובית באחד-העם: החברה לישראל זינקה 8%; טבע בשיא

טאואר זינקה ב-21% במחזור חריג של כ-40 מ' ש' והובילה את מדד היתר 50 לעלייה של 2.7% ■ טבע טיפסה ב-2.5% לאחר שברקליס פירסם המלצה עם מחיר יעד של 65 דולר למניה

המסחר בבורסה בת"א נסגר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים כשרק מדד התל-טק מעיב על הסנטימנט החיובי בהובלת מלאנוקס שיורדת בשיעור דו ספרתי בעקבות הצפי לסגירת עסקת קופרגייט. לעומת זאת מרבית השוק עלה היום בהובלת מדדי היתר. מדד המעו"ף נסגר בעלייה של 0.8% ובו בלטה לחיוב מניית החברה לישראל שטיפסה ב-8%.

המסחר התנהל על רקע רמות השיא שנקבעו אמש בוול סטריט, כשהחוזים העתידיים על המדדים בה עברו לאותת על ירידות בפתיחת המסחר לאחר שבסקטור הפרטי חלה ירידה חדה מהצפוי באובדן המשרות. באירופה התנהל המסחר בעליות שערים קלות כשמאידך, המסחר באסיה ננעל בירידות.

עיני המשקיעים פזלו גם היום לשוק המט"ח שם נמשיכה הדרמה שבאה בעקבות הגברת רכישות המט"ח של בנק ישראל. מאז ההודעה התחזק הדולר מול השקל ביותר מ-4%. היצואניות המובילות מתחזקות בעקבות העלייה בשערו של הדולר בהובלת מניית טבע שרשמה במהלך המסחר שיא הסטורי וסגרה בעלייה של 2.5%.

סיבה נוספת לאופטימיות, יכולים למצוא המשקיעים בכך שלאחר הנתונים המעודדים על עלייה בהיקף הייצוא ועל עלייה בהכנסות המדינה ממסים, גם שוק העבודה זוכה לסימני התאוששות מהמשבר: על פי המוסד לביטוח לאומי, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה עמד על כ-17,500 בחודש יולי האחרון, מה שמעיד על יציבות ביחס ליוני ועל ירידה של 5% לעומת חודש מאי.

ממחקר שערך "גלובס" עולה כי המשקיעים בשוק ההון צפויים לחזות במרוצת 18 החודשים הקרובים בעשרות חברות אשר הנפיקו איגרות חוב קונצרניות בבורסת ת"א ונקלעו למצוקה הפונות לנתיב של הסדרי חוב. היקף ההסדרים הוא יהיה על אג"ח בהיקף של כ-10 מיליארד דולר.

שמיל קורצמן, מנכ"ל ניהול התיקים הפורש של מגדל שוקי הון, אינ מתרגש מהראלי שחווה השוק בשבועות האחרונים וממליץ לדלל אחזקה במניות על רקע הגעתו של מדד המעו"ף לרמה של 950 נק'.

בסיום המסחר עלה שערו של מדד המעו"ף ב-0.8% ל-972 נק', ת"א-100 טיפס ב-1%, התל-טק איבד 0.6%, מדד הבנקים הוסיף 1.2%, מדד היתר 50 בלט בעלייה של 2.7%.

מניות בכותרות

כי"ל ריכזה עניין על רקע דו"חות יצרנית האשלג הקנדית אגריום. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים עם רווח של 370 מיליון דולר או 2.35 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים לרווח של 1.81 דולר בלבד. המניה עולה במסחר המוקדם בכ-5%.

ברקליס קפיטל יצא בהמלצת "משקל יתר" למניית טבע עם מחיר יעד חסר תקדים של 65 דולר למניה המשקף לה פרמיה של 21% על מחיר הנעילה שלה אתמול בנאסד"ק.

טאואר הודיעה על חוזה חדש עם חברה בקוריאה. לפי ההערכות בשוק החוזה נאמד במיליוני דולרים בשנה. המניה זינקה מתחילת השנה בכ-700%. החברה לישראל שמחזיקה ב-8.9% ממניות טאואר מרכזת עניין באותו נושא.

כור מנפיקה היום אג"ח צמודות לקרדיט סוויס. הקונצרן מימש מניות נוספות בבנק השוויצרי; מתחילת השבוע מכר הקונצרן מיליון מניות, כולל הבוקר. המכירות צפויות להניב רווח הון נוסף של 32 מיליון שקל ברבעון השלישי.

חברת התקשורת בזק עקפה הבוקר את תחזיות האנליסטים עם רווח רבעוני של 541 מיליון שקל לעומת צפי האנליסטים לרווח נקי של 475 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד של 43.37 אג' למניה.

מלאנוקס עתידה לרכוש בקרוב את חברת הסטארט-אפ קופרגייט לפי שווי של 150-200 מיליון דולר. הרכישה אמורה להיסגר במהלך החודש הקרוב והיא תהיה מורכבת ממזומן ומניות.

גב ים , חברת הנדל"ן המניב שבשליטת נכסים ובנין (69.4%), זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, פרסמה את דו"חותיה הכספיים, מהם עולה כי רווחיה צנחו ב-64.9%. מאחורי הירידה לעומת הרבעון המקביל ברווח הנקי לבעלי מניות הרוב (20.79 מיליון שקל ברבעון שחלף) עומד שערוך הנדל"ן של החברה.

היום יוגשו ההצעות הסופיות לרכישת פרטנר , קרן פרמירה עשויה לסגת.

על רקע מאבק השליטה בפרטנר שמגיע לשיאו היום, זינקה היום מניית טאו ב-53.4% וריכזה מחזור הגדול פי 40 מהמחזור הממוצע בה בחודש האחרון שהסתכם ב-5.7 מיליון שקל. טאו מצויה בשליטת אילן בן דב, אשר צפוי להתמודד על פרטנר באמצעות חב' סקיילקס .

בנק דיסקונט מעוניין להתרחב בניו-יורק באמצעות רכישת בנק מקומי. הסכום שיוקצה לרכישה עומד על 100 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף]