חייל צה"ל נהרג ושלושה נפצעו באורח קל בהתהפכות טנק

ההרוג הוא סמל אוריאל פרץ-ליברנט בן 21 מאפרתה ■ מחקירה ראשונית עולה כי הטנק התהפך בעת שחצה גשר שהונח קודם לכן על גבי תעלת נ"ט המדמה איזור לחימה

חייל צה"ל, סמל אוריאל פרץ-ליברנט בן 21 מאפרתה, נהרג הבוקר במהלך אימון ברמת הגולן לאחר שהטנק מסוג מרכבה בו נהג התהפך. הודעה נמסרה למשפחתו. שלושה חיילים נוספים נפצעו קל באירוע. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ושוחררו לבסיסם.

התאונה התרחשה במהלך תרגיל במסגרת קורס מ"פים ומג"דים, סמוך להר השיפון. מחקירה ראשונית עולה כי הטנק התהפך בעת שחצה גשר שהונח קודם לכן על גבי תעלת נ"ט המדמה איזור לחימה. על אותו גשר עברו קודם לכן מספר טנקים אחרים.

מפקד זרוע היבשה, האלוף אבי מזרחי, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בכיר בדרגת אלוף-משנה לבדיקת התאונה. במקביל הופסקו האימונים של צבא היבשה למשך מספר שעות. במהלך רענון הבטיחות שיתקיים היום ביחידות זרוע היבשה, יינתן דגש על אימוני רק"ם (רכב קרבי משוריין), מעבר גשרים וכן על ביצוע רענונים לכלל הכוחות המתאמנים בתרחישים דומים.

התרגיל שבו התרחשה התאונה הקטלנית הוא תרגיל שגרתי שנועד להכשיר את מפקדי השדה של צה"ל להתמודדות במתארי לחימה שונים בזירה הצפונית, תוך דימוי קרוב ככל שניתן למציאות של שדה הקרב.