גייתנר: "הרגולטורים ליישם מדיניות ולא לקבוע אותה"

גייתנר נוזף ברגולטורים: "צריך לעבוד יחד כדי לקדם את הרפורמה ברגולציה ולא רק להתלונן ולנסות להגביל אותה"

במהלך ישיבה מיוחדת ביום ו' האחרון, שר האוצר האמריקני, טים גייתנר, נזף ברגולטורים פיננסיים בכירים, שהעבירו ביקורת על תוכנית הרפורמה ברגולציה של ממשל אובמה. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל", שמצטט מקורבים לנושא.

מאז שהתוכנית נחשפה בחודש יוני, היא ספגה חיצי ביקורת רבים מתעשיית השירותים הפיננסיים. גייתנר אמר לרגולטורים ביום ו' שנמאס לו; שניתנו להם הזדמנויות להביע את חששותיהם, אך כעת אפשר וצריך להפסיק.

בין אלו שהתכנסו בחדר הישיבות של משרד האוצר היו יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ראש ה-SEC, מרי שפירו, ויו"ר ה-FDIC, שילה בייר. גייתנר הזכיר לנוכחים שהבית הלבן והקונגרס קובעים מדיניות, ולא הרשויות הרגולטוריות. הוא הביע חששותיו לנוכח רגולטורים שמטילים ספק בחוכמה שבהרחבת סמכויותיו של ה'פדרל ריזרב' כדי לפקח על המערכת הפיננסית. לטענתם, יש לחלק את הסמכויות בין הרשויות.

בשבועות האחרונים, ברננקי, בר ושפירו הביעו השגותיהם לגבי חלקים שונים בתוכנית, אשר תעביר סמכויות בין הרשויות - חלק יקבלו כוח נוסף, חלק יפסידו, וחלק יקלו כוח בתחומים מסויימים ויפסידו באחרים. בפומבי, גייתנר אמר כי הוא ציפה לביקורת הזו, היות שזה הגיוני של אחד יגן על הטריטוריה שלו, אך באופן פרטי, הבהיר להם כי ההתקוטטויות צריכות להיפסק.

"תכננו את הפגישה הזו כדי להעביר לרגולטורים מסר שעלינו לעבוד יחדיו על מנת לבצע את הרפורמה ולהתמקד פחות בהגנה על הטריטוריה", אמר דובר האוצר, אנדרו וויליאמס.