נדחתה בקשת מולטילוק לצו מניעה נגד רב-בריח בגין הלוגו החדש שלה

השופט יהודה זפט קבע כי אין ממש בטענת מולטילוק כי קיים דמיון בין הלוגו החדש של רב-בריח ל"איש השרירים"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשת מולטילוק להוציא צווי מניעה זמניים נגד רב-בריח, בטענה כי הלוגו החדש שלה מפר את סימן המסחר של מולטילוק ובו "איש השרירים".

ב-2002 רכשה מולטילוק חלק מפעילות רב-בריח. בהסכם ביניהן נקבע כי כל חברה תעשה שימוש בסימן המסחר של הדמות השרירית לסימון מוצריה בלבד: מולטילוק - בתחום מוצרי הנעילה; ורב-בריח - בתחום מוצרי ההגנה לרכב ובתחום הדלתות. מאז הגיש כל צד תביעה נגד השני בטענה להפרת ההסכם האמור.

ביוני השנה הגישה מולטילוק תביעה נוספת בטענה כי רב-בריח ביצעה "תרגיל" שנועד לעקוף את מגבלות השימוש ב"איש השרירים" בתחום מוצרי הנעילה. לטענתה, רב-בריח יצרה לוגו חדש לכאורה, אולם הוא דומה עד כדי הטעיה לסימן דמות איש השרירים ה"קלאסי".

סגן הנשיאה, השופט יהודה זפט, קבע כי אין ממש בטענה כי קיים דמיון בין הסימן החדש לבין סימן "איש השרירים". תיאור הסימנים מלמד כי אין דמיון מטעה בין החוזי שלהם. לפיכך, סיכויי מולטילוק לזכות בתביעתה, ככל שהיא מבוססת על הפרת סימני מסחר, "אינם טובים".

מאותה סיבה, הוסיף זפט, גם אין לראות בכך הפרה של ההסכם מצד רב-בריח. אמנם לקוח שייחשף לשני הסימנים עשוי לטעות ולחשוב כי הם מוצרים של אותו יצרן, אבל הטעות נובעת בעיקרה מהשימוש המקביל בשם רב-בריח ולא מהשימוש של רב-בריח בסימן החדש.

לכן, מרגע שלא נאסר עליה להשתמש בשם "רב-בריח" בשיווק מוצרי נעילה, "נראה לכאורה כי אין בסיס חוזי למנוע ממנה שימוש בסימן החדש בקשר עם שיווק מוצרים, ובכלל זה מוצרי נעילה".

זפט הוסיף כי גם מאזן הנוחות נוטה נגד מתן הסעד הזמני. (ת.א. 1693/09).