מחלוקת בין עמידר ורשות החברות על מינוי יועץ משפטי לחברה

רשות החברות הממשלתיות פסלה את מינוי משרד עו"ד וינרוט ליועץ משפטי חיצוני לעמידר - ובתגובה עמידר הזמינה חוות-דעת סותרת ■ יו"ר עמידר: "נתחיל להיות כמו חברת החשמל שמנהלת את המחלוקות בתקשורת"

מחלוקת חריפה בין החברה הממשלתית עמידר לבין רשות החברות הממשלתיות סביב מינוי יועץ משפטי חיצוני לחברה - כך נודע ל"גלובס". במסגרת המחלוקת הטיח באחרונה יו"ר עמידר, דוד מגן, כלפי הרפרנט של עמידר ברשות החברות, יוני כהן, כי עמידר "תתחיל להיות כמו חברת חשמל", שמנהלת את המחלוקות מול הרשות מעל דפי התקשורת.

עוד נודע כי באחרונה פנה מגן לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לבקש את התערבותו בנושא.

עניינה של המחלוקת בבחירתו של משרד עו"ד וינרוט ליועץ משפטי חיצוני לחברה, בתום מכרז אליו ניגשו כ-25 משרדי עורכי דין, מרביתם מהשורה הראשונה. המכרז לווה בידי משרד עו"ד צדוק, שגבה על כך שכר-טרחה של כ-150 אלף שקל.

במכרז זכה משרד וינרוט, ואולם הוועדה למינוי עורכי דין בחברות ממשלתיות ביקשה לפסול אותו, בנימוק שהוא מטפל במספר חברות ממשלתיות.

עמדה זו גרמה לתרעומת גדולה בעמידר, ובאחרונה היא הצטיידה החברה בחוות-דעת חיצונית מנוגדת של המשפטן פרופ' שמעון שטרית בעלות של עשרות אלפי שקלים.

בעמידר טוענים כי התנהלות רשות החברות בנושא תמוהה, וכי אין בכוונתם "לשתוק". ברשות החברות מנגד טוענים כי פניית עמידר לקבל חוות-דעת חיצונית ללא אישור הרשות היא בבחינת "עבירה על החוק".

התנהלות תמוהה

מעמידר נמסר כי הליווי של משרד צדוק נעשה בעצה אחת עם רשות החברות, וכי עלות חוות-הדעת של שטרית תיקבע לפי תעריף רשות החברות.

בעניין חילופי הדברים בין מגן לבין כהן, נמסר כי "בישיבת מועצת המנהלים ב-26 ביולי נתבקש כהן להעביר מסר ברור לרשות החברות, לפיו עמידר לא תשקוט ולא תעבור לסדר היום נוכח ההתנהלות התמוהה של הרשות בכל הקשור לסיכום תהליך מינוי היועץ המשפטי הקבוע לעמידר. עוד נאמר לו כי אם לא תהיה ברירה אלא להתחיל להעביר מסרים לרשות באמצעות כלי התקשורת, כדרכה של חברת החשמל - אז נעשה זאת".

מרשות החברות נמסר כי "עם בחירתו של וינרוט בחנה הוועדה למינוי יועצים משפטיים בחברות הממשלתיות את המינוי, והחליטה להמליץ למנהל הרשות שלא לאשר את מינויו. עם זאת, לאחר בחינת הנושא החליט ממלא-מקום מנהל הרשות לתת למשרד הזדמנות נוספת להשמיע טענותיו בפניו".

עוד נמסר כי הרשות מתנגדת לכל הוצאה כספית נוספת של החברה בנושא, ובכלל זה קבלת חוות-דעת נוספת, וכי אם החברה קיבלה חוות-דעת נוספת ללא אישור הרשות - "יש לראות בכך משום עבירה על החוק".