גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט סגרה יום תנודתי בעליות; דל זינקה ב-6.7%

המדדים המובילים עלו ב-0.2%-0.4% ■ האוצר מכר אג"ח ל-7 שנים ב-28 מיליארד ד' ■ הנפט ננעל בעלייה לאחר מסחר תנודתי ■ בואינג הובילה את העליות בדאו לאחר שדיווחה כי תבצע טיסה ראשונה של מטוס ה-787

וול סטריט נעלה היום (ה') יום מסחר תנודתי בעליות שערים של 0.2%-0.4% בהובלת מדד הדאו ג'ונס - שסיים רצף של 8 ימי עליות רצופים - הרצף הארוך ביותר מזה 28 חודשים. לאורך יום המסחר המדדים המובילים נעו בין ירידות של עד 0.4% לעליות בשיעור דומה, כשברוב הזמן היו בטריטוריה השלילית. כשעתיים לפני נעילת המסחר שינו המדדים כיוון ועברו לטריטוריה הירוקה.

את שינוי הכיוון ניתן לייחס, בין השאר, להודעה של משרד האוצר על מכירת אג"ח ממשלתיות ל-7 שנים ב-28 מיליארד דולר, בריבית של 3.092% - תשואה נמוכה בהרבה מהמצופה. ההודעה חיזקה את האמון של המשקיעים בממשל ובצעדיו לסיוע לשווקים הפיננסיים ולכלכלה - אמון שהתבטא בסנטימנט.

לסנטימנט החיובי תרם גם שינוי הכיוון במסחר בזהב השחור, שנעל אף הוא יום תנודתי בעליות שערים. המסחר ננעל בעלייה של 1.49% ל-72.51 דולר לחבית, לאחר שבמהלך המסחר ירד ביותר מ-2% אל מתחת לרף ה-70 דולר לחבית. החוזים העתידיים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בעלייה של 0.2% ל-947.4 דולר לאונקיה. באירופה ננעל המסחר בירידות של 0.5%-1.1%.

בתוך כך, תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדראלי (FDIC) הודיע היום כי מספר הבנקים בקשיים בארה"ב זינק ב-36% ועלה ברבעון השני ל-416, לעומת 305 בסוף הרבעון הראשון. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז סוף יוני 1994. שילה בייר, יו"ר ה-FDIC, מסרה כי "נכון לעכשיו, התהליך הקשה והבלתי נמנע של ארגון מחדש של הפסדים מההלוואות וניקוי המאזנים הכספיים ממשיך לבוא לידי ביטוי בשורה התחתונה של המגזר".

התכווצות, אבל פחות מהתחזיות

לפני פתיחת המסחר פורסם כי כלכלת ארה"ב התכווצה ב-1% ברבעון השני. הנתון זהה לזה של הקריאה הראשונה, אך נציין כי מדובר בהפתעה, שכן האנליסטים בוול סטריט ציפו כי הצמיחה תעודכן מטה לירידה של 1.5%. הצריכה הפרטית, אשר מהווה כ-70% מהצמיחה הכלכלית בארה"ב, ירדה ב-1% ברבעון השני, בעוד שהתחזיות המוקדמות צפו ירידה של 1.3%.

בנוסף, מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו בשבוע החולף ל-570 אלף - ירידה ראשונה מזה 3 שבועות. עם זאת, בשוק ציפו לירידה חדה יותר ל-565 אלף תביעות, ולאחר 576 אלף תביעות בשבוע הקודם.

נציין, כי התמ"ג, שנפל ב-6.4% ברבעון הראשון של השנה, התאושש ברבעון השני, אולם הירידה ברבעון השני מהווה ירידה רביעית ברציפות בתמ"ג - הרצף הארוך ביותר מאז 1947, ובכך, הפך המיתון הנוכחי לחריף ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

מוקדם יותר ציין מארק פאדו מחברת הברוקראז' קנטור פיצג'רלד (Cantor Fitzgerald) כי מה שמעסיק במידה הרבה ביותר את המשקיעים, הוא כיצד תיראה הצריכה הפרטית כשעונת החגים והקניות תחל. "מוקדם מדי לומר. ראינו כמה נתונים טובים לאחרונה אך צריך יהיה לראות רצף של כשלושה-ארבעה חודשים על מנת לשכנע שהצרכן חזר", הוסיף פאדו.

דאו-ג'ונס S&P 500 נאסד"ק

דל היכתה את התחזיות

טול בראדרס , חברת בניית בתי היוקרה הגדולה ביותר בארה"ב, דיווחה היום על זינוק בהפסד הרבעוני שלה לכ-472 מיליון דולר, או 2.93 דולר למניה. אנליסטים ציפו להפסד של 1.26 דולר למניה. יחד עם זאת, החברה אמרה כי היא ראה סימנים לאופטימיות.

סיטיגרופ בלטה לטובה על רקע הידיעה כי מנהל קרנות הגידור, ג'ון פולסון, אשר הימר בשנה החולפת נגד מגזר הסאב-פריים, הגיע להחזקה של 2% בענקית הבנקאות.

ענקית המחשבים דל פירסמה במפתיע את דו"חותיה הרבעוניים דקות לפני נעילת המסחר. החברה דיווחה על רווח של 24 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים לרווח של 23 סנט למניה. בשורה העליונה, רשמה דל הכנסות של 12.8 מיליארד דולר והיכתה את הצפי להכנסות בסך 12.59 מיליארד דולר.

מיקרוסופט הודיעה כי היא תחתוך את המחיר של ה-Xbox 360 Elite ב-100 דולר ל-299.99 דולר, החל ממחר. בנוסף, את מחיר ה-Xbox 360 Pro היא תוזיל ב-50 דולר ל249.99 דולר, כל עוד הקונסולה הזו במלאי.

אמדוקס נסחרה על רקע הדיווח של AT&T , לפיו מכרה ענקית התקשורת האמריקנית כ-400 אלף מניות אמדוקס בשווי כולל של כ-9.7 מיליון וירדה לאחזקה של 4.8%. נזכיר, כי AT&T היא הלקוח הגדול ביותר של אמדוקס ותרמה אשתקד ל-28% מהכנסות החברה.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", אפל מתקרבת להשקת האייפון בסין.

ענקית התעופה בואינג הודיעה לפני המסחר כי תבצע טיסה ראשון של מטוסה החדש 787 עד סוף השנה הנוכחית, וכי משלוח מסחרי ראשון יבוצע ברבעון הרביעי של 2010.

רוברט בן-משה, המנכ"ל החדש של AIG , אומר שהוא מעוניין לפנות לגרינברג, המנכ"ל היוצא, שמצוי במאבק משפטי מול החברה, על בסיס קבוע לקבלת עצות לשיקום "העולם אולי בחר להפוך אותו לאיש הרע. אני חושב שהוא אדם שהיו לו כמה בעיות, אך הוא יכול לסייע לנו בפתרונות", אמר בן-משה על גרינברג. "יש לי המון כבוד אליו. הוא בנה עסק מדהים".

תוכנית הגריטה "מזומן תמורת גרוטאה" (cash for clunkers) הצליחה להביא למכירתם של כמעט 700 אלף כלי רכב חדשים וחסכוניים בדלק. במסגרת התוכנית, טויוטה מכרה 19.4% מסך כל הפניות, בסכום כולל של 2.88 מיליארד דולר, ג'נרל מוטורס (סימול: MTLQQ.PK) היוותה רק 17.6% מסך כל המכירות. המכירות של פורד מוטורס היוו 14.4% מהתוכנית, הונדה זכתה ב-13% וניסן ב-8.7%.

גם מארוול עקפה את הצפי

מארוול דיווחה היום, לאחר הנעילה, על תוצאותיה לסיכום הרבעון. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 18 סנט למניה כשצפי השוק הוא לרווח של 14 סנט למניה והכנסות של 640.6 מיליון דולר אל מול צפי אנליסטים ל-619.83 מיליון דולר הכנסות.

סקיילקס העומדת לרכוש את פרטנר בכ-5.29 מיליארד שקל הודיעה כי תנפיק אג"ח בהיקף של מיליארד שקל בשלוש סדרות - אג"ח בריבית קבוע, אג"ח בריבית משתנה ואג"ל להמרה.

טבע הפסידה במשפט בארה"ב מול ג'ונסון אנד ג'ונסון בעניין הפטנט למשכך הכאבים אולטרסט. טבע לא תוכל להמשיך לשווק את התרופה כיוון שהפטנט של ג'ונסון אנד ג'ונסון עדיין בתוקף עד אוגוסט 2011.

טאואר הודיעה היום כי קיבלה הודעה רשמית מבורסת הנאסד"ק לפיה היא נשארת להיסחר ברשימת המסחר הראשית של הנאסד"ק. התנאי להישארות ברשימה הראשית הוא היסחרות של המניה במחיר של מעל לדולר אחד במשך 10 ימי מסחר רצופים, תנאי שעמדה בו החברה.

מוקדם יותר, הודיעה החברה בהתאם להסכם שיש לחברה עם YA Global (יורקוויל), קרן השקעות מניו ג'רזי, תנפיק החברה לקרן כ-742 אלף מניות חדשות של החברה. מחיר המחירה של המניות עומד על 1.21 דולר למניה - שער הגבוע ב-0.8% לעומת מחיר הנעילה של המניה אמש במסחר בוול סטריט.

כלכלני בנק אגוד העלו את מחיר היעד של מניית אלביט מערכות מ-67 ל-69 דולר, כאשר ההמלצה נותרת "תשואת שוק". זאת, בעקבות העליות החדות במחיר המניה מתחילת השנה בשיעור של למעלה מ 50%. ההמלצה זהה למחיר המניה הנוכחי בשוק ולדעת הכלכלנים פוטנציאל העליות של המניה מוגבל מאוד בתקופה הקרובה.

אינקרדימייל הודיעה היום על השקת התוכנה IncrediMail 2.0, שהינה דור שני לתוכנת הדוא"ל של החברה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]

עוד כתבות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?