אפליקציה לניהול חוות איכרים משגעת את פייסבוק

יוצרת Farmville, האפליקציה הפופולרית ביותר בפייסבוק כרגע, מרוויחה כסף על המשחק דרך פרסום מקוון ומכירת סחורה וירטואלית, אך היא מסרבת למסור נתונים ■ למשחק יש כבר 11 מיליון משתמשים

אם גם אתם נתקפתם בדחף לנטוש את החיים האורבניים ולהתמכר לגידול תותים, אתם לבטח מכירים את אפליקציית FarmVille - המשחק בפייסבוק שצובר תאוצה במהירות, וכבש כבר כ-11 מיליון גולשים, או חוואים, ברחבי העולם.

פארמוויל, שחברת זינגה (Zynga) השיקה ב-19 ביוני, הוא אפליקציה חינמית בפייסבוק שמאפשרת לגולשים לגדל ירקות ופירות, לחלוב פרות ועיזים, לסחור הכל בשוק וכך גם להרחיב את החווה.

את השכנים אוספים ה"חוואים" מתוך החברים הקיימים בפייסבוק שבחרו גם הם לשחק במשחק, כאשר הם יכולים לעזור אחד לשני, כמו גם לשלוח מתנות זה לזה, וכל זאת תמורת נקודות ו"כסף". בעוד שאין למשחק נקודת סיום, חוואים שמזניחים את יבוליהם, מוצאים עצמם ירקות ופירות רקובים.

יישומי "חוות" שונים הם פופולאריים בפייסבוק, אך פארמוויל הוא הפופולרי ביותר, ובאוגוסט הוביל במונחי פעילות במשחקי פייסבוק. במהלך חודשיים בלבד, 11 מיליון גולשים משחקים במשחק מדי יום, כאשר אימוץ המשחק מפתיע אפילו את זינגה עצמה. בתוך ימים ספורים מהשקתו, שלא לוותה בקמפיינים כלשהם, המשחק צבר 100 אלף שחקנים. כך לפי מארק סקאגס, מנהל בזינגה. "כולנו מצמצנו בתדהמה אל מול הסטטיסטיקה", אומר סקאגס.

אחד השחקנים בשם אדם נאש פרסם בבלוג שלו רשומה בשני חלקים "כלכלת היבולים בפארמוויל", ובה הוא דירג את התשואות על כל יבול. סקאגס מייחס את ההצלחה לפשטות המשחק ולתחושה החברתית שהוא מסב, כמו גם להתחייבות הגמישה שהוא דורש. השחקנים יכולים להקדיש למשחק 5 דקות ביום בלבד ולבחור ביבולים שגדלים לאט ולכן דורשים טיפול מועט, יחסית.

רבים בכל זאת בוחרים לבדוק את החווה שלהם מספר פעמים ביום, או אף להשאיר את האפליקציה פתוחה כל הזמן במסך נפרד. לפי סקאגס, שחקנים מקדישים למשחק, בממוצע, 20 דקות ביום, כאשר חצי מזה משחק "פעיל", שמורכב משתילה וקצירה.

הקהל הראשוני של פארמוויל היה ממורכב בעיקר מנשים בגילים 25-45, אך כשהוא הלך וגדל, המשחק החל לנטות לכיוון גברים ושחקנים צעירים יותר. כעת, החלוק היא 60% נשים, כאשר גם ילדים צעירים משחקים בלוויית הוריהם. לדברי סקאגס, "בהתחלה דובר על דמוגרפיה רגילה של משחק חברתי, אך משם זה הלך והתפשט".

כדי לשמור על העניין, על מנת שהשחקנים לא ינטשו, זינגה מוסיפה יבולים, עיצובים, בניינים וכלים, כמו טרקטורים, ואלמנטים נוספים כל הזמן. זינגה מרוויחה כסף על המשחק דרך פרסום מקוון ומכירת סחורה וירטואלית, אך היא מסרבת למסור נתונים.

כמובן שהישראלים לוקחים חלק בחיחגה וכבר הספיקו להקים קבוצת תמיכה בפייסבוק, העונה לשם גם לי פארמוויל לקח את החיים.