קסלמן וקסלמן תובעים 5.75 מיליון שקל מהשותפה לשעבר לינדה מסלם

טוענים: "רו"ח מסלם לקחה עימה 150 לקוחות" ■ המשרד גם הגיש תביעת דיבה נגד מסלם בסך 10 מיליון שקל

פרק נוסף בסכסוך בין שותפות רואי החשבון קסלמן וקסלמן לבין רו"ח לינדה מסלם, שותפה לשעבר: המשרד הגיש לבית המשפט המחוזי תביעה שכנגד בסך 5.75 מיליון שקל נגד רו"ח מסלם בטענה להפרה בוטה וחסרת תום-לב של יחסי שותפות.

בתביעה בסך 4 מיליון שקל שהגישה מסלם נגד המשרד והשותפים הבכירים בו, בראשות רו"ח אברהם ברגר, נטען כי היא דוללה באופן לא חוקי בחלקה ברווחי המשרד בכ-40%. המשרד טען אז בתגובה כי מדובר במהלך סחטני שנועד להשיג למסלם זכויות יתר מעבר למקובל בשותפות, וכי מסלם היא שחייבת כסף לשותפות. המשרד גם הגיש תביעת דיבה נגד מסלם בסך 10 מיליון שקל.

מסלם היתה עד לשנת 98' בעלים של משרד רו"ח בבאר-שבע, והחל מינואר 98' הצטרפה כשותפה לקסלמן והופקדה על ניהול הסניף בבאר-שבע. החל מינואר 03' היא הצטרפה, לפי הצעתה, לשותפות כ"שותפת רווח".

לטענת קסלמן, המשרד העניק למסלם מאות אלפי דולרים בשנה בהיקפים הולכים וגדלים, למרות שתרומתה הממשית לצמיחת עסקי השותפות לא הצדיקה מתן כספים כה רבים. לדברי קסלמן, מסלם גמלה לשותפות רעה תחת טובה, ובעוד שהיא הציגה בפני השותפות כאילו היא רואה את עצמה כחלק אינהרנטי ממנה, הרי שבפועל היא פעלה נגדה ונגד השותפים.

בסופו של יום, נאמר בכתב התביעה, מסלם אף לא היססה ליטול למעלה מ-150 מלקוחות השותפות בניגוד לדין ולהסכם ולהעבירם למשרד חדש ומתחרה, אותו פתחה. משרד זה קשור בקשרי שיתוף-פעולה עם משרד רו"ח בריטמן אלמגור ושות', מהמובילים בשוק.

לדברי קסלמן, מעשים לה מהווים הפרה ברורה של הסכמים שבין השותפות לבין מסלם ויש לחייבה בהשבת הכספים שניטלו שלא כדין ובפיצוי השותפות בגין הנזקים שגרמה לה. (ת.א. 2820/07).