נתניהו מנסה לטרפד מינוי דורון כהן למנהל רשות החברות

עימות בין ביבי לשטייניץ בסוגיית המינוי ■ מקורבים לראש הממשלה: "היה משהו לא בסדר בתהליך המינוי" ■ מקורבים לשטייניץ: שר האוצר נחוש למנות את כהן לתפקיד ובכוונתו להיאבק על כך

על רקע החלטת הוועדה לאיתור מנהל לרשות החברות הממשלתיות למנות את דורון כהן לתפקיד, נפתחה בימים האחרונים חזית חדשה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו לשר האוצר יובל שטייניץ.

ל"גלובס" נודע כי במשרד ראש הממשלה נעשים מאמצים לטרפוד המינוי שטרם הובא לאישור הממשלה. עם זאת, בסביבתו של שטייניץ אומרים כי שר האוצר נחוש בדעתו למנות את כהן לתפקיד ובכוונתו להיאבק על המינוי ורמזו כי ראש הממשלה מעוניין לקדם מינוי משלו. בסביבתו של נתניהו לא מתכוונים לפי שעה לבצע כל מהלך קונקרטי אולם גם אם יבקשו לעשות זאת, עלולים להיתקל שם בקושי שכן מינוי של כהן כבר אושר בוועדת האיתור והוא נמצא מתאים על פי כל הקריטריונים.

גורם במשרד ראש הממשלה יצא היום נגד החלטת הוועדה ואמר כי "לא ברור מדוע כולם ידעו מהיום הראשון שכהן יקבל את התפקיד. היה משהו לא בסדר בתהליך המינוי. למיטב ידיעתי אין בכוונת רה''מ לנקוט כעת בשום צעד אלא לתת לדינאמיקה של הדברים לעשות את שלה. יתכן כי שטייניץ או כהן עצמו יבינו שכדאי לרדת מזה". הוא הודה כי אין בעיה עם כהן עצמו שכן הוא מרכז את התכונות הנדרשות לביצוע המשימות שדורש התפקיד.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "מכוח חוק החברות הממשלתיות, אמור המינוי לבוא לאישור הממשלה לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים. המינוי טרם הובא לאישור הממשלה ומשכך אין באפשרותנו להגיב על שמועות ואמירות בטרם התקבלה התייחסות כל הגורמים המופקדים על התהליך". מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא כעת בבדיקה של הנציבות יחד עם משרד המשפטים".

כהן הוא המינוי השלישי של שטייניץ כשר אוצר, מאז שנכנס לתפקידו נימה שטייניץ את אודי ניסן כממונה על אגף התקציבים במקום רם בלינקוב ואת חיים שני למנכ"ל משרד האוצר במקום ירום אריאב. זו לא הפעם הראשונה שנתניהו מתערב במינויים במשרדי הממשלה השונים ובמשרד האוצר בפרט. עד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובת האוצר.