ההון העצמי של חברת החשמל יגדל ב-3-4 מיליארד שקל

בעקבות החלטת רשות ניירות ערך ■ בכירים בממשלה טוענים כי "לעובדים אין עילה לפתוח במאבק. מדובר בשינוי חשבונאי שאינו פוגע בזכויות הפנסיוניות

דירקטוריון חברת החשמל, בראשות היו"ר מוטי פרידמן, התיישר אתמול עם דרישת הרשות לני"ע, בראשות היו"ר זוהר גושן, שהורתה להפחית באופן מיידי את ההתחייבויות הפנסיוניות של העובדים ב-5-6 מיליארד שקל.

כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס", הדירקטוריון החליט לקבל את עמדת רשות ני"ע ולתקן את דו"חות החברה רטרואקטיבית באופן שיגדיל את ההון העצמי של החברה. חברת החשמל דיווחה היום (ד') כי השפעת תיקון ההתחייבויות האקטוארית צפוי להביא לגידול של 3-4 מיליארד שקל בהון העצמי של החברה.

חברת החשמל לא שינתה את עמדתה העקרונית כי הטיפול החשבונאי בפרשה שגוי, אולם ל"גלובס" נודע כי חוות דעת משפטית שהוצגה במהלך הדיון בדירקטוריון הייתה כי החברה אינה יכולה לערער על ההחלטה. כמו כן, חששו חברי הדירקטוריון מהיעדר גיבוי של הרשות לני"ע במקרה של הגשת תביעות ייצוגיות כנגד החברה בנושא ההפרשות לפנסיה.

הרשות לני"ע החליטה לתת לחברת החשמל ארכה נוספת של חודשיים לפרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני. זאת מאחר ולחברת החשמל דרוש זמן נוסף לערוך מחדש את כל החישובים האקטוארים ולתקן את דו"חותיה בהתאם לדרישות החדשות.

עדיין לא ברור מה תהיה תגובת העובדים להחלטה, לאחר שהוועד איים במאבק קשה אם תהיה פגיעה בפנסיה. הוועד כבר החליט להפסיק את השיחות על יישום הרפורמה, ופגישה שהייתה אמורה להתקיים היום בהשתתפותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, העובדים והמדינה בוטלה.

בכירים בממשלה טוענים כי "לעובדים אין עילה לפתוח במאבק. מדובר בשינוי חשבונאי שאינו פוגע בזכויות הפנסיוניות".