משלחת ה-OECD פגשה את חברי ועדת הכספים של הכנסת

גפני: המשק הישראלי יציב ומתפתח, ישראל רוצה ומחכה להיכנס אל שורות ה OECD ■ חברי המשלחת ביקשו לברר את נושא העמידה של ישראל ביעדיה הכלכליים, ושאלו רבות על האיזון שבין ההכנסות לבין ההוצאות של המדינה

נציגי המשלחת הבכירה של ה- OECD הבוחנת את האפשרות לצרף את ישראל אל שורותיה נפגשה היום עם חברי ועדת הכספים של הכנסת. חברי המשלחת ביקשו לברר את נושא העמידה של ישראל ביעדיה הכלכליים, ושאלו רבות על האיזון שבין ההכנסות לבין ההוצאות של המדינה, על המדיניות הכוללת בנושא התקציב ואופן הכנתו ועל ההשפעה של ועדת הכספים על התהליך. חברי המשלחת שיבחו את העובדה כי ישראל לא נפגעה קשות מהמשבר הכלכלי העולמי, בעיקר המערכת הבנקאית.

בפגישה השתתפו יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ח"כ שי חרמש, ח"כ חיים אורון ונציגים נוספים מוועדת הכספים וכן נציגים בכירים מבנק ישראל. במהלך הדיון הציגו גפני וחברי הועדה בפני נציגי המשלחת את מדיניות המיסוי הנוכחית של ישראל, דנו בהשלכות המצב הכלכלי והבנקאי בישראל בראי המשבר העולמי ובעמידה של ישראל במסגרת התקציב וביעדיה הכלכליים.

גפני אמר לחברי הוועדה כי "המשק הישראלי יציב ומתפתח וכי ישראל רוצה ומחכה להיכנס אל שורות הOECD". גפני סיפר לנציגי המשלחת כי ישראל אישרה לאחרונה תקציב דו שנתי לאור הנסיבות הפוליטיות והכלכליות, הפחיתה את הפחתות המיסים ומסייעת לאזרחים שבמצוקה לצאת ממצבם מאחר ומצוקתם איננה פוגעת רק בהם עצמם, אלא בהנעת המשק כולו.

אורון אמר כי ישראל מצטיינת במיסוי העקיף וטובה פחות במיסוי הישיר. אורון סקר בפני חברי המשלחת את מדיניותו הכלכלית ואת מצב המשק כפי שהיה בשנים האחרונות בישראל. חרמש דיבר אף הוא על נושא המיסוי והמדיניות הכלכלית של ישראל ודיבר על נושא התקציב הדו שנתי, היתרונות אל מול החסרונות שלו, ביחס אל המשק הישראלי והעולמי.

בסיכום הפגישה הדגיש גפני כי לישראל הוצאות כלכליות רבות בשל ההיערכות והמצב הביטחוני בישראל, 'אנו מקוים כי המצב הביטחוני יירגע, אך ההיערכות הביטחונית מחייבת את ישראל להקצות חלק ניכר מאד מהתקציב לצרכי הביטחון, עם זאת, ולמרות המצב הכלכלי העולמי, ישראל שמרה על המסגרת התקציבית, ההכנסות מהמיסים עולות על הציפיות בימים אלו והמשק הישראלי יציב ומתפתח, אני מקווה כי ישראל תצטרף בקרוב אל הOECD', אמר.