הגירעון של מפלגת קדימה: 37 מיליון שקל

ח"כים בקדימה מותחים ביקורת על ההתנהלות הכספית של המפלגה ■ לטענתם, כל דרישותיהם מיו"ר קדימה, ציפי לבני, והמנכ"ל, משה שחורי, לראות את הדו"חות הכספיים של המפלגה נענות בשלילה

למפלגת קדימה, שהוקמה בסוף 2005, גירעון של 37 מיליון שקל. ח"כים בקדימה מותחים ביקורת על ההתנהלות הכספית של המפלגה. לטענתם, כל דרישותיהם מיו"ר קדימה, ציפי לבני, והמנכ"ל, משה שחורי, לראות את הדו"חות הכספיים של המפלגה נענות בשלילה.

בקדימה טוענים מנגד כי כל הח"כים נקראו לפגישה אישית עם שחורי, שהציג בפניהם את הנתונים. בסביבת לבני טוענים כי אנשיו של ח"כ שאול מופז עומדים מאחורי ההאשמות, שהינן חסרות כל בסיס. לדבריהם, "כל מה שציפי תגיד - הוא יגיד ההיפך. היא תגיד לבן - הוא יגיד שחור". היום (ה') אחר הצהריים צפויה להתכנס ועדת ההיגוי של המפלגה לדיון בתקציב.

חוסר שקיפות

בישיבת הסיעה אתמול בכנסת, התלוננו כמה ח"כים, בהם מופז, אבי דיכטר, ויו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק, כי לא ראו שום דו"ח כספי של המפלגה, וכי עד היום, בניגוד לתקנון קדימה, לא נקראו להצביע ולאשר את תקציב המפלגה. הח"כים גדעון עזרא וזאב בוים אמרו בדיון כי המפלגה מתנהלת בחוסר שקיפות.

"כל ההתנהלות הכספית היא פנימית בקדימה, לחברי הכנסת אין מושג מה קורה", אמר היום ל"גלובס" גורם בקדימה. "זה קצת מוזר שמפלגה שחרטה על דגלה 'פוליטיקה אחרת' - ככה מתנהלת. שקיפות חייבת להיות התנהלות בסיסית", הוסיף הגורם. לדברי גורם אחר בסיעה, "הכל נעשה בהיחבא. למפלגה יש הכנסות, הוצאות, החברים משלמים כסף, ולנו לא נותנים לראות כלום. אפילו כמה חברים משלמים יש למפלגה אין לנו מושג".

חברי הכנסת של קדימה הביעו פליאה על הגירעון שאליו נכנסה המפלגה ואמרו כי מקורו בבחירות המוניציפליות. "קדימה היתה המפלגה העשירה ביותר, גם בשל צעירותה וגם לנוכח מספר המנדטים שזכתה בהם. לאחר הבחירות צומצם נפח פעילות השטח וגם המנגנון של המפלגה כך שעל פניו היה אמור להיחסך הכסף, אולם בבחירות המוניציפליות בוזבזו הרבה כספים. היתה תפיסה שהמוניציפלי יבסס את מעמדה של המפלגה הצעירה, אבל הימרו על הסוסים הלא נכונים ולכן הפסידו כסף. המפלגה בזבזה הון עתק", מסבירים במפלגה.

גורמים בקדימה ציינו היום כי החוב שנוצר בתקופת הבחירות המוניציפליות היה כשראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עמד בראש התנועה, ולא לבני, לכן הביקורת אינה מופנית כלפיה. "לבני קיבלה את המפלגה לידיה במצב הזה", הוסיפו, "בתקופתה לא נוצר כל חוב".