פרו: נפתח דיון ההסגרה של השופט הנמלט דן כהן

השופט לשעבר, שנמלט מהארץ בשנת 2005 לאחר שנחשד בקבלת שוחד, יישאר במעצר עד להחלטה בעניינו ■ סניגורו טוען כי אין כל הוכחות נגדו ■ אם אכן יוסגר לישראל, כהן צפוי לעמוד בפני כתב אישום קשה

השופט דן כהן, שנעצר לפני כשבוע וחצי בפרו, הובא היום לדיון בנושא הסגרתו לישראל. לדברי התקשורת המקומית במדינה, במהלך הדיון שנערך בבירה לימה, השמיעה התביעה ונציגי שגרירות ישראל את האשמות נגדו מול השופט בתיק. בית המשפט העליון בפרו צפוי כעת להכריע האם יוסגר כהן בחזרה לישראל, שם יוכל לעמוד למשפט בשל האשמות הכבדות נגדו. את החלטתו צפוי בית המשפט לבסס על מדיניות ונוהלי ההסגרה של פרו, זאת למרות שאין כל הסכם הסגרה בין המדינה לבין ישראל.

"אין כל הוכחות נגד כהן", אמר היום בדיון סנגורו של כהן, איבן טורס. "הבקשה להסגרתו של דן כהן אינה כוללת בה כל הוכחה להאשמות נגדו שיוכלו לאפשר לשופט לקבוע אם אכן יש להסגירו", הוסיף.

נאשם בשלוש פרשות שונות

השופט לשעבר דן כהן נמלט מהארץ בשנת 2005 לאחר שנחשד בקבלת שוחד. כהן, שנחשד בשורת עבירות שונות, הוחזק במעצר בעקבות בקשת ההסגרה שהועברה על ידי ישראל. זמן קצר לאחר שהותר לפרסם את דבר מעצרו, הגישה הפרקליטות כתב אישום נרחב נגד כהן, בשלוש פרשות שונות בהן הוא מעורב. כהן נמלט לפני כארבע שנים מישראל לארצות הברית לאחר פתיחת החקירה נגדו, ומשם עבר להתגורר בפרו.

כהן נחשד שבעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל פעל שלא כדין לזכיית חברת "סימנס" במכרזים. לפי הערכות, הסכום שקיבל מנציגי "סימנס" נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

כהן כיהן בעברו כשופט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. בנוסף עבד כהן כמרצה באוניברסיטת תל אביב ובן גוריון. השופט בדימוס ייסד משרד עורכי דין גדול בארץ שהתמחה בעבירות צווארן לבן, בוררויות ומשפט אזרחי מסחרי.