הסדר הטיעון עם שי דרומי שירה בפורץ: 6 חודשי עבודות שירות

כזכור, החוואי שי דרומי זוכה מהריגת פורץ ומגרימת חבלה בכוונה מחמירה בפורץ נוסף - והורשע רק בעבירה של החזקת נשק ללא היתר

פרקליטות מחוז הדרום ביקשה היום (א') מבית המשפט המחוזי בבאר-שבע לאשר את הסדר הטיעון אליו הגיעה עם החוואי שי דרומי, שזוכה מהריגת פורץ ומגרימת חבלה בכוונה מחמירה בפורץ נוסף שפצע, והורשע רק בעבירה של החזקת נשק ללא היתר.

לפי ההסדר, דרומי יירצה 6 חודשי עבודות שירות בגין העבירה (מהם ינוכו 30 הימים בהם שהה במעצר), שהעונש המקובל לגביה הוא מאסר בפועל.

כזכור, ב-2007 פרצו לחוותו של דרומי בנגב 4 רעולי פנים כדי לגנוב בקר, כשאחד מהם נושא מספריים מברזל. דרומי צעק לעברם, והם פנו אליו. הוא ירה כדור שפגע בקרקע, וכשהפורצים החלו לברוח - ירה צרור קצר של 5 כדורים שפגע בהם, והרג את אחד הפורצים.

על רקע מכת הגניבות החקלאיות בדרום, העמדתו לדין של דרומי עוררה סערה ציבורית והביאה לחקיקת "חוק דרומי", שהוסיף הגנה נוספת לחוק העונשין: הגנה עצמית תוכר גם אם לא היתה "סכנה מוחשית" לרכוש המותקף, וכל עוד לא פעל באורח "בלתי סביר בעליל".

נוכח התיקון לחוק זוכה דרומי ברוב דעות, לאחר שהשופטים יהושע פלפל ורחל ברקאי סברו כי למרות התוצאה הקשה של האירוע, דרומי "אינו איש מדון, הנסיבות נכפו עליו בעל-כורחו, ונשקפה לו סכנת חיים של ממש".

התובע, עו"ד אלון אלטמן, אמר כי למרות שמדובר בעבירה חמורה שבתי המשפט נהגו לגזור בדינה עונשי מאסר בפועל - הרי שנסיבות המקרה המאוד מיוחדות מצדיקות הסתפקות בעבודות שירות.