אלי רייפמן יכול לנשום לרווחה: העליון עיכב ביומיים את פקודת מאסרו

גלובס tv כזכור, השופטת אלשיך קבעה אתמול כי אם רייפמן לא יעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד תוך 24 שעות - הוא יישלח ל-45 ימי מאסר ■ רייפמן במסיבת עיתונאים: "מה קרה, רצחתי? ללבייב זה לא היה קורה"

בית המשפט העליון עיכב היום (ג') ביומיים את פקודת המאסר בגין ביזיון בית המשפט שהוציאה אמש (ב') שופטת המחוזי ורדה אלשיך כנגד יו"ר אמבלייז , אלי רייפמן. השופט חנן מלצר הורה לרייפמן להגיש עד מחר (ד') ערעור מסודר על ההחלטה, וקבע דיון בנוכחותו ליום ה' בצהריים.

כזכור, אמש קבעה השופטת אלשיך כי רייפמן ביזה את החלטתה למסור למנהל המיוחד שמונה לו, עו"ד איתן ארז, את מניות השליטה באמבלייז. רייפמן טען כי המניות אינן רשומות על שמו, ומוחזקות בידי נאמנים שונים ברחבי העולם, שאינם כפופים למנהל המיוחד.

בדיון התברר כי המניות מוחזקות בידי 41 נאמנים באנגליה, ושוויין כעת כ-94 מיליון שקל, אך לטענת המנהל המיוחד, רייפמן מסרב לחתום על ייפוי-כוח המורה לנאמנים להעבירם לידיו.

אלשיך ציינה כי רייפמן יצר קונסטרוקציה מסובכת לעייפה של פיזור נכסים, דרך ניצול שרשורים ונאמנויות במקומות שונים ורבים בעולם. כשנחקר אצל הכנ"ר ונשאל אם יוכל להעביר את מניותיו למנהל המיוחד - השיב "בטח", והסביר כי באמצעות טלפון או פקס הוא יכול להעביר הוראות לכל הנאמנים.

אלשיך קבעה כי רייפמן הוא חייב מתוחכם וממולח שאינו בוחל בהיתממות, "האמת היא ממנו והלאה", והוא אינו משתף פעולה, כאשר ספק גדול אם בהיעדר שיתוף-פעולה מצידו ישנה אפשרות אמיתית להניח יד על המניות. "מאחורי טענת ה'לא יכול' של רייפמן", ציינה, "עומד למעשה 'איני רוצה'".

לפיכך הורתה אלשיך כי אם רייפמן לא יעביר את המניות עד היום ב-14:00, הוא יישלח ל-45 ימי מאסר. כן הורתה כי על כל יום נוסף בו לא יועברו המניות - יוארך המאסר ביומיים נוספים.

"בדיוק בעבור חייבים מסוגו של רייפמן נועדה אופציית המאסר המצויה בדיני ביזיון בית המשפט", ציינה אלשיך.

באמצעות עוה"ד דורון אפיק ושלומי תורג'מן הגיש הבוקר רייפמן לעליון בקשה דחופה לעיכוב ביצוע, בה טען כי החלטתה של אלשיך היא חסרת תקדים ונוגדת את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. זאת, משום שאין ביכולתו לעמוד בלוח הזמנים שנקבע - 24 שעות - שכן עליו לשלוח הודעה לנאמנים באנגליה שאינם כפופים ללוח הזמנים שקבע בית המשפט, ואשר ישיבו רק כעבור מספר שבועות.

"מיד לאחר קבלת ההחלטה אתמול פנה רייפמן למנהל המיוחד כדי לבצעה, אולם נתקל בחוסר שיתוף-פעולה", טענו פרקליטיו. (בש"א 7174/09).

רייפמן: עו"ד ארז מתנכל לי

נזכיר כי במסיבת עיתונאים שכינס אמש טען רייפמן כי עו"ד ארז מתנכל לו, וכי הוא חושש לחייו.

"מה קרה? רצחתי מישהו? אנסתי? גנבתי?", אמר רייפמן במסיבת העיתונאים. "כל מקורביי שיעבדו בתים על מנת לעזור לי במאבק השליטה. המרחק בין ההצהרות של איתן ארז לבין המציאות היה אדיר. ארז יכול להשיג מאלשיך כל מה שהוא רוצה. הוא אמר לי: ''אני אגמור אותך בכלא'. הוא אמר לאמא שלי: 'הבן שלך יישב בכלא'. לא חששתי שחיי בסכנה עד היום שבו ארז שלח אליי צד ג'".

"אני לא מבין את ההחלטה של אלשיך", הוסיף רייפמן. "איזה ביזיון בית משפט? אני מוכן לשתף פעולה. המשכורת שלי מעוקלת, ואני מחכה חודשים שיעבירו לי אותה כי יש לי משפחה לפרנס. אם הייתי לב לבייב, זה לא היה קורה. החוב של לבייב חמור יותר. הנושים שלי לא לוחצים. הם מוכנים לחכות שאני אממש נכסים. מה, אני אברח?".