רעש נוסף פקד הבוקר את אינדונזיה: אלפים נהרגו ברעש

רעש נוסף בעוצמה של 6.8 פקד הבוקר את האי סומטרה וככל שעובר הזמן מתבהרת התמונה לגבי הנזקים ■ גורמים רשמיים במדינה מעריכים הבוקר שמדובר ביותר מ-1,000 הרוגים

גורמים רשמיים באינדונזיה מעריכים שאלפים קיפחו את חיים ברעידת האדמה שפקדה את האי סומטרה. שרים בממשלה ציינו שקורבנות רבים עדיין קבורים תחת הריסות הבניינים שהתמוטטו.

הרעש, בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר, פקד את העיר פאדנג שבאי סומטרה אתמול אחר הצהריים ועבר לאורך עשרות בניינים. אך בשל התקשורת הלקויה, קשה היה להעריך את הנזק שנגרם ואת מספר הקורבנות המדויק.

הבוקר: רעידה נוספת

נוסף לרעידה האדמה החל לרדת גשם כבד שהקשה על מאמצי ההצלה והרשויות דיווחו שרשת החשמל ניתקה. התקשורת המקומית שידרה אתמול תמונות בהן נראה חילוץ תושבים מתוך ההריסות.

רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 6.8 בסולם ריכטר היכתה הבוקר בחלק אחר של האי וגרמה לפאניקה ולחץ לפי דיווחי רשתות הטלוויזיה במדינה.

מוקד הרעש הוא בחלקו הדרום משרחי של האי, 154 קילומטרים מצפון לעיר בנגקולו. "אין אפשרות ליצור קשר מידי עם האזור", אמר שר הבריאות של אינדונזיה לעיתונאים לפני שעלה על מטוס בדרכו לאזור הרעש. "אני מעריך שמדובר בכמה אלפים לפי התפשטות הנזק, אך אינני יודע לומר עדיין במדויק".