פשרה: סייבר תרכוש את חלקה של אל-על בסייבר ישראל

גורמים בענף מעריכים את העסקה בסכום העולה על 10 מיליון דולר ■ סייבר היא חברה בינלאומית המספקת מערכות תוכן והפצה של כל שירותי התיירות, הנסיעות והתעופה בעולם

חברת אל-על וחברת סייבר העולמית גיבשו הסכם פשרה בתביעת הענק שהגישה החברה נגד אל-על, ולפיה תרכוש סייבר את חלקה של אל-על (49%) בסייבר ישראל. כחלק מההסכם, ששוויו טרם נודע, אמורה אל-על לספק לסייבר ישראל, מפעילת מערכת ההפצה המקומית, תוכן מלא של מחיריה - לרבות אתר ההזמנות של הרגע האחרון, "ספונטני".

גורמים בענף מעריכים את העסקה בסכום העולה על 10 מיליון דולר.

חברת סייבר היא אחת מ-3 חברות בינלאומיות המספקות מערכות תוכן והפצה של כל שירותי התיירות, הנסיעות והתעופה בעולם. בשנת 2001 ביקשה חברת סייבר העולמית להיכנס לפעילות בישראל. באותה תקופה הפעילה אל-על את מערכת ההזמנות כרמל.

שתי החברות הקימו מיזם משותף, במסגרתו קיבלה החברה החדשה - סייבר ישראל - גם את הבלעדיות על מערכת ההזמנות כרמל. לפני שנתיים החליפה אל-על את מערכת ההזמנות שלה באמצעות המתחרה הגדולה של סייבר - חברת אמדאוס, והקימה עימה את המערכת החדשה.

בגין אותה התקשרות הגישה סייבר העולמית תביעת בוררות בצירוף כתב תביעה בסך של 36 מיליון דולר נגד אל-על, בגין הפרת הסכם השותפות ביניהן. בנוסף דרשה סייבר סכום של 67 מיליון דולר עבור פגיעה במוניטין וסעדים נוספים בגין הפרת הבלעדיות בתחום שיווק מערכות ההפצה.

כאמור, על-פי ההסכם שנחתם היום (ה'), סייבר העולמית תרכוש את חלקה של אל-על בחברה הישראלית.

בהודעה לבורסה שפרסמה אל-על נכתב כי על-פי הסכם הפשרה תיפרע החברה המשותפת לאל-על את הלוואת הבעלים שניתנה לה על-ידי אל-על, שיתרתה עומדת על כ-1.2 מיליון דולר. הונה העצמי של החברה המשותפת עומד נכון ליום 30 ביוני 2009 על סך של 2.6 מיליון דולר.

עוד נמסר כי כתוצאה מהסכם הפשרה צפויה אל-על לרשום בדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2009 הכנסה (לפני מס) בסך של כ- 1.7 מליון דולר.

מנכ"ל סייבר ישראל, גיא כהן, שצפוי להמשיך בתפקידו תחת הבעלים החדשים, אמר כי סייבר ישראל תמשיך לקיים יחסים הדוקים עם אל-על, ויחד עם זאת תרוויח הזדמנות מצוינת להאיץ את הצמיחה של הסניף הישראלי.