מי המתווך שיגזור עמלה של 10 מיליון שקל ממכירת דש איפקס?

חיים הייטנר, לשעבר מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה, הוא המתווך בעסקת המכירה ■ אתמול פורסם כי קרן BRM שבשליטת ברקת נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת 53.5%-60% מדש איפקס, שבניהול ויקטור שמריך ועידו נויברגר

בעלי המניות בבית ההשקעות דש איפקס אינם היחידים שיגרפו רווחי עתק ממכירת השליטה בחברה לאלי ברקת. ל"גלובס" נודע, כי מי שתיווך בעסקה - איש העסקים הוותיק חיים הייטנר - צפוי לקבל עמלה של 8-10 מיליון שקל עם השלמתה (1.5%-2% מהיקף ההשקעה של ברקת, בסך של יותר מחצי מיליארד שקל).

אתמול פורסם כי קרן brm שבשליטת ברקת נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת 53.5%-60% מדש איפקס, שבניהול ויקטור שמריך ועידו נויברגר. היקף העסקה צפוי להסתכם ב-530-600 מיליון שקל. בעסקאות כאלה, נציין, העמלה המקובלת בשוק למתווכים עומדת על 1.5%-2% מסך ההשקעה המבוצעת.

הייטנר הוא בנקאי השקעות ותיק, החתום על תיווך בלא מעט עסקאות בשנים האחרונות, כולל העסקאות הגדולות שנעשו בתעשייה הקיבוצית. יחד עם זאת, הוא אינו נחשף לעולם, ומקורבים לו מסבירים שהדיסקרטיות שלו היא אחת הסיבות להצלחתו. "הייטנר הוא איש מופנם ולא יהיר, ונראה כי הוא בקיא בכל הפרטים בעסקאות שהוא מקדם, כולל הפן המימוני מול הבנקים", אמר עליו היום גורם בשוק ההון שנתקל בו באחת העסקאות שהוביל.

הייטנר נחשב מקורב לגבי רביד, לשעבר מנכ"ל פסגות-אופק, ששמה עלה כמי שייעצה לקרן BRM בעסקה, וכמועמדת לתפקיד יו"ר דש איפקס אם תצא העסקה אל הפועל.

הייטנר, לשעבר מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה, נמנה בעבר עם מייסדי חברת ההשקעות אדשה, שהוקמה על ידו יחד עם אלפרד אקירוב, איציק שרם ואהרון דוברת. אדשה הונפקה ביוני 1994, וביולי 1995 רכשה אלרוב, שבשליטת אקירוב, את מניות דוברת ושרם והפכה לבעלת השליטה. מאוחר יותר ניסתה אדשה לרכוש פעילויות ריאליות שונות - בתחילה את חברת ההשקעות צמיחה אינווסטמנט, ולאחר מכן את בית התק"ם ברחוב סוטין בת"א, אך שתי העסקות לא יצאו אל הפועל. כך, לאחר כמה שנים של פעילות מאכזבת נמכרה השליטה בה לגבור ספורט תמורת כ-20 מיליון שקל.

הייטנר הוא גם אביו של אילן הייטנר, מחבר ספר הפולחן "חכמת הבייגלה".