העיתון הבריטי "דיילי טלגרף": "אחמדינג'אד נולד יהודי"

העיתון הבריטי מפרסם תמונה של אחמדינג'אד בה הוא מחזיק את תעודת הזהות שלו, ומציג את שם משפחתו הקודם: סבוריגן - שם יהודי ■ מומחים טענו כי הקריאות גנאי והשמצות נגד מדינת ישראל יכול להתפרש כניסיון להסתיר את שורשיו היהודים

האם יכול להיות שהאיש שמאיים יותר מכל על ישראל ומפזר הצהרות אנטישמיות הוא בעצם יהודי? העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" מפרסם היום (ש') תמונה המספקת, לטענתו, הוכחה כי לנשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, יש שורשים יהודיים.

בתמונה שצולמה במארס 2008, נראה המנהיג האירני מנופף בגאווה בתעודת הזהות שלו, בה ניתן לזהות כי שמו הקודם היה למעשה סבוריג'אן. מדובר בשם יהודי שפירושו "אורג טליתות".

עוד ניתן לראות כי השם שונה לאחמדינג'אד כאשר היה מכחיש השואה בן ארבע, ומשפחתו המירה את דתה לאיסלאם.

הסבוריג'אנים, מקורם באזור האראדן שבאירן, ושמם מגיע מהמילה 'סבור', שפרושה טלית בפרסית. מעבר לכך, דבר המחזק עוד יותר את הסברה כי הרודן האירני יהודי במקור, הוא שהשם סבוריג'יאן נמצא ברשימת השמות השמורים רק ליהודים במשרד הפנים האירני.

מטשטש את זהותו

מומחים טענו אמש כי עברו המפוקפק של אחמדינג'אד, המלא בקריאות גנאי והשמצות נגד מדינת ישראל בפרט ויהודים בכלל, יכול להתפרש כפיצוי עצמי וניסיון להסתיר את שורשיו היהודים.

"כל משפחה שממירה את זהותה לדת אחרת מאמצת את הזהות החדשה על ידי גינוי פומבי של האמונה הישנה שלה", הסביר עלי נוריזדה, מהמרכז ללימודים ערביים-אירניים. "על ידי פרסום הצהרות אנטי ישראליות, הוא מנסה לטשטש כל חשד לקשר עם היהדות. הוא מרגיש פגיע בחברה השיעית הקיצונית אותה הוא מנהיג".

אחמדינג'אד, שרק בשבוע שעבר דאג שוב להדגים לעולם את סלידתו ושנאתו לעם ישראל, עבר עם משפחתו לטהרן בשנות ה-50' ומעולם לא הכחיש שהמשפחה שינתה את שמה, אך עד היום גם לא חשף את הסיבה לשינוי השם.