האג"ח של סקיילקס זכו לדירוג A3; גם סאני בוחנת גיוס

גורם בשוק ל"גלובס": רמת הדירוג לא מאכזבת את מחזיקי האג"ח ■ רמת ההשקעה שניתנה לאג"ח של סקיילקס נחשבת בינונית-גבוהה ■ לאחר הדירוג משקיעים מוסדיים נוספים יוכלו עתה להצטרף לרשימת המשקיעים באג"ח של סקיילקס

אחרי שגייסה 1.509 מיליארד שקל מהציבור והמוסדיים בספטמבר השנה כחלק מההיערכות למימון רכישת פרטנר , זוכות היום האג"ח של סקיילקס שבשליטת סאני של אילן בן דב לדירוג A3 מחברת מידרוג. ל"גלובס" נאמר כי רמת דירוג זו "לא מאכזבת את המחזיקים באג"ח", עם זאת, מידרוג ציינה כי "עסקת פרטנר מהווה השקעה משמעותית עבור החברה, בסדר גודל העולה במידה ניכרת על היקף הנכסים הנוכחי של החברה" התייחסות זו הינה למינוף הגבוהה בה נעערכה עסקת הרכישה.

במידרוג ציינו היום כי "נקודת המוצא לדירוג האג"ח של סקיילקס הינה דירוג האגח של פרטנר (Aa2 באופק דירוג שלילי). הפער בין דירוג פרטנר לבין דירוג האג"ח של סקיילקס מבטא את תוספת סיכון האשראי של סקיילקס הנובעת מנידחות החוב ביחס לשירות החוב בפרטנר ומסיכונים נוספים", שעיקרם הוא הישענות סקיילקס על דיבידנדים בלבד, תלות החברה בהחזקה עיקרית אחת המהווה את המקור העיקרי לפרעון האג"ח, רמת המינוף הגבוהה בסקיילקס הצפויה עם השלמת העסקה (יחס חוב פיננסי נטו לשווי נכסים בשיעור של כ-78%).

בעת ההנפקה לא היו לאג"ח דירוג מחברות הדירוג, ודירוג האג"ח הינו אחד מן התנאים הנדרשים לשם השלמת עסקת רכישתה של פרטנר ע"י סקיילקס, וכעת לאחר שדורגו יוכלו משקיעים מוסדיים נוספים אשר לא יכלו להשתתף עד כה בהנפקה בשל אי דירוגן לרכוש את האג"ח ולהצטרף לרשימת המשקיעים בהן, (למרות שבפועל מרבית המוסדיים לקחו חלק בהנפקה מאחר והערבות לה הייתה חזקה בדמות מניותיה של פרטנר י.ג.).

רמת דירוג זו, A3 ע"י מידרוג השותפה לחברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס, מצויה בשליש השלישי של רמת ההשקעה הנחשבת בינונית-גבוהה.

בנוסף, נודע ל"גלובס" כי ישנן בשוק הערכות ראשוניות כי גם החברה האם, סאני צפויה לגייס בתקופה הקרובה הון בשוק בדרך של הנפקת אג"ח תוך שהיא מנצלת את תנאי השוק הפורח והצלחת הגיוס של החברה הבת, מתן הדירוג היום לסקיילקס מחזק הערכות אלו.

ב-13 בספטמבר הודיעה מידרוג כי הציבה אופק דירוג שלילי לדירוג Aa2 שניתן לאג"ח אותן הנפיקה חברת פרטנר. במידרוג ציינו כי הצבת אופק דירוג שלילי נובעת מ"אי הודאות לגבי השפעת החלפת השליטה בחברה על פרמטרים עסקיים, ניהוליים ופיננסים".

בסוף השבוע האחרון דווח כי סאני תרכוש מישיר גמל 0.66% מפרטנר, תמורת 3.9% מסקיילקס. בעסקה זו לא עובר כסף מיד ליד, אך מבחינת ישיר גמל, שקנתה את המניות במחיר נמוך יותר, מדובר ברווח מה עוד שהמניות שהיו בידיה של פרטנר לא היו סחירות ועתה המניות שיועברו לידיה של סקיילקס הן סחירות. העסקה משקפת מחיר של 65 שקל למניית פרטנר, שנסחרת היום במחיר של 69.7 שקל.