יצרן הדלתות הקנדי מזונייט רכש את מפעל אופן גלרי ב-5.3 מ' ד'

המפעל נועד לייצר דלתות פלדה מוגמרות לשוק הישראלי ולייצא דלתות ביטחון לא מוגמרות בהיקף של יותר מ-3 מיליון דולר בשנה

מזונייט, יצרן הדלתות הגדול בעולם, השקיע 5.3 מיליון דולר ברכישת מפעל שהקימה חברת SEVENTECH, לייצור דלתות ביטחון באשקלון. המפעל החדש, open gallery safe, נועד לייצר דלתות פלדה מוגמרות לשוק הישראלי ולייצא דלתות ביטחון לא מוגמרות בהיקף של יותר מ-3 מיליון דולר בשנה.

השקעה זו נעשתה לאחר שבאחרונה השקיע מזונייט בשדרוג מפעלי עץ כרמיאל לדלתות כניסה ופנים מעוצבות ומשקופים, ובפיתוח רשת אולמות התצוגה של אופן גלרי.

באשר למפעל החדש, נמסר כי הוא מעסיק 42 עובדים ואמור לייצר דלתות ביטחון מעוצבות לפי דרישת הלקוחות, ובמקביל לייצא שלדת דלתות פלדה (ללא הגימור הסופי) למפעלי מזונייט בצ'כיה, פולין, הונגריה ורומניה.

מנכ"ל מפעלי עץ כרמיאל ואופן גלרי, יובל קדר, מסר כי לכל דלתות הביטחון של אופן גלרי סייף מנגנוני נעילה מתקדמים של חברת מולטי לוק ואישור ממכון התקנים הישראלי. "מעבר לפיתוח שוק דלתות הביטחון המעוצבות המקומי, יש לנו כבר עכשיו הזמנות לייצוא דלתות פלדה לא מוגמרות בהיקף של 3 מיליון דולר. הכניסה לייצור דלתות הביטחון מפלדה היווה יעד אסטרטגי של מזונייט ישראל זה מספר שנים, אלא שההנהלה המקומית הקודמת של המפעל מנעה זאת מסיבות המתבררות בימים אלו בערכאות משפטיות", אמר קדר.

תביעה מסועפת

דבריו מתייחסים לכך שהבעלים החדש של רב בריח, שמואל דונרשטיין, אשתו שלומית ומנכ"ל רב בריח, שמואל שטרנשוס, בעת ששימשו כמנהלים בכירים במפעלי עץ כרמיאל ואופן גלרי, הסתירו לכאורה במכוון מידע עסקי חיוני מהבעלים הנוכחיים, קונצרן מזונייט, תוך הפרת חוזה והפרת אמונים וגזלו מעץ כרמיאל את ההזדמנות העסקית לרכוש את החברה המתחרה, רב בריח. מזונייט הגיש נגדם תביעה על גניבה וגרימת נזקים בסך של 40 מיליון שקל.

דונרשטיין ומקורביו פעלו לטענת מזונייט כ"סוס טרויאני" בעת שכיהנו בהנהלת החברות הבנות הישראליות של קונצרן מזונייט הבינלאומי; פגעו במכוון בנתח השוק של החברות שניהלו, גנבו סודות מסחריים ורוקנו את קופת החברות, במסכת שיטתית של גניבות ממעביד, מעילה, נטילת כספים על סמך הסכמים פיקטיביים והתעשרות שלא כדין. מדובר למעשה בכמה תביעות שמתבררות כעת בבית-המשפט.

35% משוק הדלתות

קונצרן מזונייט העולמי מייצר ב-79 מפעלים ב-18 מדינות ברחבי העולם, כששישה מהמפעלים בארה"ב ובצרפת מתמחים בייצור דלתות מתכת ופלדה.

מזונייט ישראל מספקת תחת המותגים עץ כרמיאל ואופן גלרי כ-35% משוק הדלתות בישראל. מייסדי סוונטק, עוזי בריח ומוריס טל, יכהנו כסמנכ"לים במזונייט ישראל.

קונצרן מזונייט הוא יצרן הדלתות הגדול בעולם. בחודש שעבר השלים הקונצרן, הפועל ב-70 מדינות בעולם, שינוי מבנה הון בחסות הליך "צ'פטר 11", במסגרתו הומרו כל חובות התאגיד למניות (וכך נותר התאגיד עם אפס חוב פיננסי). עם השלמת התהליך נרשם למזונייט הון עצמי של 1.5 מיליארד דולר, הכנסה שנתית של 2 מיליארד דולר ו-163 מיליון דולר מזומנים בקופת החברה. ממזונייט נמסר, כי הזרוע הישראלית, "מפעלי עץ כרמיאל", היא מחברות הדגל של הקונצרן.