BDI: עד לסוף השנה מספר רב של עסקים ייקלע למשבר

הדבר מאפיין תקופות של יציאה מהמשבר, כשחברות שהגיעו לסוף המשבר במצב בעייתי לא מצליחות להתאים עצמן להיקף המלאים ומימון הון חוזר, ובשל כך קורסות ■ רמת הסיכון העסקי במשק ירדה בספטמבר ב-3%

על פי מדד הסיכון המשולב לחודש ספטמבר אותו מפרסמת היום BdiCoface נרשמה הטבה של 3% בסיכון העסקי של חברות ועסקים במשק הישראלי, כאשר רמת הסיכון ירדה ל-6.14 נק' לעומת רמה של 6.35 נק' שנרשמה באוגוסט. רמת הסיכון העסקי עדיין היתה גבוהה ביחס לרמה שנרשמה בספטמבר 2008, אז עמדה רמת המדד על 5.96 נקודות.

"השיפור מצביע על מגמת היציאה מהמשבר בשוק הישראלי, בעיקר בענפי התעשייה והמסחר" אמרה תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-BdiCoface והוסיפה " יחד עם זאת, אנו צופים כי עד לסוף השנה מספר רב של עסקים יקלע למשבר ויהיה גידול בשיעור הנפילות של החברות. דבר זה מאפיין תקופות של יציאה מהמשבר, כאשר חברות שהגיעו לסוף המשבר במצב בעייתי לא מצליחות להתאים עצמן להיקף המלאים ומימון הון חוזר ובשל כך קורסות".

כ-23.8% מהחברות והעסקים במשק דורגו ברמות הסיכון הגבוהות והמסוכנות, ירידה לעומת 24.8% שנרשמו בחודש שעבר. על פי ניסיונם של כלכלני BdiCoface, רמת הקשיים של חברות ועסקים אלו היא גבוהה באופן המאיים על המשך פעילותם בטווח של השנה שנתיים הקרובות.

במקום הראשון מבין הענפים החלשים והמסוכנים ביותר היו ענף תיירות ובתי מלון, במקום השני נרשם ענף המסעדות ובתי הקפה. לעומתם הענפים החזקים והבטוחים ביותר היו ענף הכימיקלים, תעשיית הקוסמטיקה ותעשיית הנייר. על פי Bdi ענף הכימיקלים רשם את השיפור המשמעותי ביותר בדירוג סיכונו העסקי ביחס לשנה שעברה ובחודש ספטמבר היה מצבו טוב יותר בכ-18.2% לעומת המצב בו בספטמבר אשתקד.

שיפור קל חל גם במוסר התשלומיםשל חברות ועסקים במשק. מספר ימי האשראי הניתנים ע"י הספקים נותר ללא שינוי בספטמבר, אך מספר ימי הפיגורים של חברות ועסקים במשק ירד ביום אחד ועמד על 11 יום.

בכ-21% מהענפים (6 מתוך 29 ענפים שנבדקו) נרשמה הרעה במוסר התשלומים בספט' ואילו כ-55% מהענפים (16) שיפרו את מצבם ביחס לחודש הקודם.