פוליטיקאי ומייסד חברת השקעות הודה בשיחוד מנהלי קרנות פנסיה של מדינת ניו-יורק

ריימונד הרדינג, מייסד חברת ההשקעות אלדוס אקוויטי, הודה כי תכנן עם יועץ לשעבר של החשב הכללי להעביר את כספי הפנסיה לניהול החברה שלו

המנהיג לשעבר של המפלגה הליברלית בניו-יורק ושותף מייסד של חברת ההשקעות אלדוס אקוויטי הודה בהשתתפות בשיחוד של מנהלי קרנות פנסיה של מדינת ניו-יורק כדי שיבחרו בחברת ניהול ההשקעות שלו - כך מסר אתמול (ג') התובע הכללי של ניו-יורק, אנדרו קואומו.

החקירה בת השנתיים, שאליה הצטרפו רשות ניירות ערך הפדרלית, ה-SEC, ומשרד המשפטים האמריקני, מיקדה את אור הזרקורים בדרך שבה קרנות פנסיה במדינת ניו-יורק ובמדינות נוספות בארה"ב העדיפו מנהלי כספים ששיווקו את עצמם באמצעות שכירת אנשים מקושרים מבחינה פוליטית.

קואומו מסר לעיתונאים כי הוא גבה עד כה 70 מיליון דולר בפיצויים מחברות שביקשו לסיים את החקירה בעניין זה נגדן. הרשימה כוללת גם את קבוצת קרלייל, אחת מקרנות האקוויטי הפרטי הגדולות בעולם. 4 מתוך 6 נאשמים שהואשמו בפרשות הללו הודו באשמה.

דמות רבת השפעה

ריימונד הרדינג, עורך הדין שהנהיג את המפלגה הליברלית הקטנה, עובדה שהפכה אותו לדמות רבת השפעה בפוליטיקה של מדינת ניו-יורק, הודה כי תכנן ביחד עם הנק מוריס, היועץ הפוליטי לשעבר של החשב הכללי בניו-יורק, ועם דייויד לוגליסי, מנהל ההשקעות הראשי של קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו-יורק, להעביר את כספי הפנסיה הללו לניהול החברה של הרדינג.

עורכי הדין של מוריס ולוגליסי טוענים כי לקוחותיהם אינם אשמים. מוריס הואשם בקבלת מיליוני דולרים כשוחד.

לדברי קואומו, מוריס גמל להרדינג על טובות פוליטיות שקיבל ממנו על-ידי רישומו כמתווך מטעם חברת ההשקעות שלו, שהיה זכאי לעמלה בסך 800,000 דולר.

קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו-יורק מנוהלת אך ורק על-ידי החשב הכללי של המדינה. החקירה של קואומו התמקדה בתקופת כהונתו של החשב הקודם, אם כי הוא מסר לעיתונאים כי השחיתות במערכת הזו התנהלה במשך 30 שנה.

על-פי החשד, הטובות שהרדינג עשה למוריס כללו עזרה בהוספת מושב לאסיפת המחוקקים של המדינה, כדי שאנדרו הבסי, בנו של החשב לשעבר, יוכל להתמודד על מושב זה. הבסי, שזכה במושב, ואביו, החשב לשעבר אלן הבסי, דמוקרט, לא הואשמו בעבירות כלשהן, ופרקליטיהם טוענים כי הם חפים מפשע.

פרקליטיו של לוגליסי, ארבינג זיידמן וקווין קיטינג, מסרו כי "דייויד לוגליסי מעולם לא נפגש עם ריי הרדינג ולא היה מנהל השקעות ראשי של קרן הפנסיה של עובדי המדינה, בניגוד למה שהרדינג טען בעדותו".

סול מאייר, שותף מייסד של אלדוס הקסלי שפועלת מדאלאס, טקסס, הודה באשמה - ו"הודה כי הבין שבזכות קשריו הפוליטיים של הנק מוריס, מוריס יכול היה להבטיח העברת כספי השקעות של קרן הפנסיה לאלדוס", אמר קואומו.

הוא הוסיף כי "ההודאות באשמה משקפות בבירור את עומק ורוחב השחיתות שהיתה קשורה לקרן הפנסיה של מדינת ניו-יורק".