תפילות יום השישי בהר הבית עברו בשקט יחסי

לאחר שבוע שבו הגיעה המתיחות בירושלים לשיא, המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים על מנת למנוע הפרות סדר במהלך תפילות יום השישי בערים המעורבות ברחבי הארץ ■ מנהיגים ערביים ברחבי העולם קראו למאמינים לצאת להפגנות המוניות

תפילות יום השישי בהר הבית עברו היום (ו') בשקט יחסי, למעט פציעות קלות של 5 שוטרי מג"ב כתוצאה מאבנים שיודו לעברם בשכונת ראס אל עמוד במזרח העיר. ביתר שכונות העיר נשמר שקט יחסי.

כוחות הביטחון נערכו היום בכוחות מתוגברים בניסיון למנוע התלקחויות בירושלים ובערי הצפון המעורבות בעקבות תפילות יום השישי שנערכו היום ברחבי הארץ. המתיחות עם האוכלוסיה הערבית התגברה מאז מעצרו של השייח' ראאד סלאח, ובצה"ל ובמשטרה לא לקחו סיכונים.

אלפי שוטרים גויסו כחלק מההיערכות לתפילות בהר הבית בירושלים והכניסה נאסרה על מתפללים מתחת לגיל 50 כדי למנוע עימותים עם השוטרים. על פי ההנחיות רק גברים בעלי תעודת זהות כחולה יכלו להיכנס למתחם התפילה, כאשר על הנשים לא חלה הגבלת גיל.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', קיימו אמש הערכת מצב בהשתתפות שוטרים ואנשי שירות הביטחון הכללי. בנוסף להיערכות במוקדי התפילה, נערכו במערכת הביטחון גם לאפשרות של עימותים בגדה המערבית בעקבות קריאות של בכירים איסלמים לצאת להפגנות המוניות.

במשטרה מבקשים למנוע מקיצונים להפר את השקט

באמצע השבוע נעצר מנהיג התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח בעקבות חשד להסתה. במהשך הוא שוחרר והורחק מירושלים למשך 30 יום, אולם גם בעת שחרורו הבהיר השייח' כי העם המוסלמי ימשיך להילחם על זכותו להתפלל בחופשיות בהר הבית.

"מדובר ברצף של התבטאויות ורצף של הסתה והמרדה לאורך זמן ולא אירוע נקודתי", אמרו גורמים במשטרה בתגובה למעצרו של סלאח וציינו כי מדובר במעצר של הפרט שהפר את החוק ולא צעד שמכוון כלפי אוכלוסייה שלמה. כמו כן הוסיפו במשטרה שהם פועלים "בצורה נחושה ושוויונית לאפשר את חופש הדת והפולחן של בני הדתות, ולמנוע מקיצונים בודדים להפר את הסטטוס קוו ומרקם החיים".