שירות לרוכשי הדירות בפרויקט "שרונה": הפרטים שנותרו מחוץ להדמיית המחשב

ההדמיה של הגינדים (ראו תמונות בכתבה) לא מספרת לכם ששלישיית המגדלים של גינדי הם רק חצי ממתחם המגורים במקום - ופחות מ-10% מכל תנופת הבנייה שתתחולל באזור ■ סמנכ"ל השיווק של גינדי החזקות: "אין לי מה להסתיר. זה יהיה נוף מנהטן כמו הסנטרל פארק"

קורבנות ה"בליינד דייטים" הפסיקו כבר מזמן להאמין לתמונות שמסתובבות ברשתות החברתיות. בעידן הדיגיטלי, תמונה לא רק שאינה שווה אלף מילים, אלא היא זקוקה להן כדי להבהיר ולסייג את מה שהעיניים כביכול רואות.

בנדל"ן העניינים די דומים. תסתכלו טוב על ההדמיה של גני שרונה (למטה, הדמיה ראשונה). אם קראתם עיתון, ראיתם טלוויזיה או הסתובבתם ברחובות תל אביב בחודש האחרון אתם כבר מכירים אותה. ים ממערב, בתים טמפלריים מצפון ומרחבים פתוחים ממזרח ומדרום.

עושה חשק? ועוד איך. מאז רכשה גינדי החזקות את המתחם, היא מכרה 236 דירות, בסכום כולל של 814 מיליון שקל - הישג מרשים וחסר תקדים בכל קנה מידה ישראלי. כלי התקשורת והפוליטיקאים צווחים מידי יום "בועת נדל"ן", והקופה עדיין רושמת.

אבל עכשיו תסתכלו טוב על ההדמיה של דרום הקריה (הדמיה שנייה, למטה) - השם הרשמי של אותם גנים נהדרים. זו ההדמיה המקורית, שמספרת על אימפריית הנדל"ן שתקום במקום מושבם של חיילי הקריה: 500 אלף מ"ר של מגורים, משרדים ומסחר. בהדמיה המתוקשרת אין שום רמז לכך ששלישיית המגדלים של גינדי הם רק חצי ממתחם המגורים במקום ופחות מ-10% מכל תנופת הבנייה שתתחולל באזור.

בשנת 2011, כשבמינהל יסיימו להעביר את אולפני רשות השידור (לאחד ממגדלי המשרדים מסביב), תשווק הקרקע לשלושה מגדלי מגורים נוספים. ומכיוון שהיתר בנייה אין עדיין לגינדים, ומכיוון שלוח הזמנים מדבר על אכלוס 36 חודשים לאחר קבלת ההיתר, אמורים שלושת המגדלים הנוספים להיות מהרגע הראשון חלק אינטגרלי מהמתחם.

כלומר, כשגינדי החזקות אומרים שאו-טו-טו נגמרות הדירות בגני שרונה, כדאי להזכיר להם שיש עוד 324 דירות שיעלו על המדף, הרבה לפני שהם יסיימו לבנות. ואגב, שלושת המגדלים החדשים יבנו מצפון לדרום. כלומר, הדיירים יוכלו ליהנות ממבט פתוח לים (מערב) או ממבט פתוח לבתי שרונה הישנים (מזרח), בעוד שבבתים של גינדי, הנוף לים הוא בעיקר נחלתו של המגדל המערבי.

ההדמיה הצבעונית של גינדי גם שוכחת את כל מפלצות הבטון שיקומו מסביב. אבא שלהם בעצמו, יגאל גינדי, זכה ביוני השנה במכרז ל-2 מגדלים בני 30 קומות במקום. אבא שלהם גם הודיע כי יתמודד במכרז על השוק הסיטונאי הסמוך, שיכלול 300 אלף מ"ר (בהם 1,800 דירות לפחות). מאחורה, אגב, כבר עומדים שלושה מגדלי משרדים - מגדלי פלטינום, מילניום והתיכון - שנעלמו באדיבות הפוטו-שופ.

66

לא המציאו את הגלגל

חשוב להדגיש שגינדי לא המציאו כלום ושבשנים האחרונות עושים לנו את זה המון. פרויקטים לשימור ברחוב אלנבי והירקון בתל אביב מעלימים בדרך קבע את החורבות שלידם, בניינים במזרח העיר מוחקים מוסכים מוזנחים, ואפילו במתחמים חדשים מתוכננים ומרשימים, כמו דרום הקריה בלב תל אביב, מחקו כל מה שעלול להפריע למכונת השיווק במלאכתה.

זה בדיוק מה שאמר לנו שרון מומן, סמנכ"ל השיווק של גינדי החזקות. "אין לי מה להסתיר. זה יהיה נוף מנהטן כמו הסנטרל פארק, עם מגדלים של 45 קומות מסביב", אומר מומן. ומה עם הפער בין ההדמיה לבין המציאות? לדבריו, "אני יכול להראות רק את מה שאני בונה. כל מי שקנה מכיר את המקום בעל פה והוא לא שאל שום שאלה על התב"ע (תוכנית בניין עיר). מעבר לכך, יש הערה שאומרת שההדמיה להמחשה בלבד ושייתכן שייבנו מבנים נוספים על פי התב"ע".