נתניהו יכריז מחר על פתיחת מבצע חיסונים נגד שפעת החזירים

ראש הממשלה, המשמש פורמלית גם כשר הבריאות, יגיע למקום יחד עם בכירי משרד הבריאות, ובראשם סגן השר יעקב ליצמן ■ נתניהו צפוי לקרוא לציבור שלא להירתע מהחיסון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס מחר (ב') מסיבת עיתונאים מיוחדת בבית החולים איכילוב בתל אביב, במסגרתה יודיע על פתיחה רשמית של מבצע החיסונים נגד שפעת החזירים - כך נודע ל"גלובס".

נתניהו, המשמש פורמלית גם כשר הבריאות, יגיע למקום יחד עם בכירי משרד הבריאות, ובראשם סגן השר יעקב ליצמן. נתניהו צפוי לקרוא לציבור שלא להירתע מהחיסון, וזאת על רקע סקר שפורסם לאחרונה, לפיו 47% מהישראלים העידו כי אין בכוונתם להתחסן.

הבחירה באיכילוב אינה מקרית: בשלב הראשון הצוותים הרפואיים יהיו הראשונים לקבל את החיסון, וזאת במקביל לקבוצות הסיכון - חולים כרוניים בגילאים 3-65, בהם בין היתר חולי סרטן, חולי איידס, חולי אסטמה, מושתלי כליה, בעלי השמנת יתר ועוד. גם נשים בהריון נמנות עם קבוצות הסיכון, אולם בשלב זה עדיין לא הגיע לארץ החיסון המתאים להן (שאינו כולל את המרכיב אדג'ובנט).

קבוצות הסיכון בישראל מונות על פי הערכות כמיליון תושבים, אולם בשלב זה קיימים בארץ כ-300 אלף מנות חיסון בלבד. בשבועות הקרובים אמורה להגיע המסה העיקרית של החיסונים, שהוזמנו מיצרנית התרופות הצרפתית סנופי פסטר.