המרגל לשעבר שבתאי קלמנוביץ' נורה למוות במוסקבה

כך מדווחת התקשורת ברוסיה ■ גורם משטרתי: "קלמנוביץ' נורה ע"י אנשי מקצוע" ■ קלמנוביץ' סייע בעבר לשב"כ ומסר מידע על המתרחש מאחורי מסך הברזל, אך השב"כ לא ידע כי באותו זמן הוא מוסר מידע גם לסובייטים

איש העסקים שבתאי קלמנוביץ' (62), מי שהורשע כי פעל בישראל למען ברית-המועצות לשעבר, נורה למוות במוסקבה - כך דוווח בכלי התקשורת ברוסיה.

על-פי הדיווחים, קלמנוביץ' נורה עשרות פעמים ליד ביתו כשהיה ברכב המרצדס שלו ומת במקום. נהגו נפגע ואושפז בבית-החולים במצב קשה.

על-פי דיווחי התקשורת, הרצח היה מתוכנן בקפידה. גורם משטרתי אמר כי "קלמנוביץ' נורה על-ידי אנשי מקצוע".

ככל הנראה, הרוצחים ידעו מראש את נתיב נסיעתו של איש העסקים ופתחו באש על רכבו.

קלמנוביץ' נולד בברית-המועצות לשעבר ועלה לישראל בשנת 1971. הוא סייע בעבר לשב"כ ומסר מידע על המתרחש מאחורי מסך הברזל, אולם השב"כ לא ידע כי בו-בזמן מוסר המסייע שלהם מידע גם לסובייטים.

בשנות ה-80 החלו עסקי קלמנוביץ' לקרוס, והוא אף נעצר בחו"ל. לפני כן הורשע קלמנוביץ' במגעים עם סוכן זר ונידון ל-9 שנות מאסר. קלמנוביץ' שוחרר אחרי כ-5 שנים עקב מצבו הבריאותי. בשנים האחרונות היה קלמנוביץ' במצב כלכלי טוב ברוסיה.

קשר עם עולם הספורט

הקשר של קלמנוביץ' עם הספורט הישראלי החל באמצע העשור הנוכחי, אז הפך לספונסר של קבוצת כדורסל הנשים של אליצור רמלה ובהמשך לבעלים של המועדון.

לאחר זמן מה עזב קלמנוביץ' את רמלה ועבר לכהן כנשיא קבוצת הנשים של ספרטק מוסקבה הרוסית. לפני 3 שנים הוביל את הקבוצה לזכייה ביורוקאפ לנשים, כאשר זכור במיוחד המשחק של ספרטק מול רמת-השרון במפעל, שלאחריו הסתובב קלמנוביץ' על הפרקט עם מעטפות מזומנים אותן חילק לשחקניות שלו.