שרת הקליטה סופה לנדבר: "מישהו כאן איבד את הצפון ואת המצפון"

לדבריה גורמים שונים בפוליטיקה ובתקשורת מנסים להסיט את הדיון סביב רצח משפחת אושרנקו לכיוון הכתמה של ציבור העולים: "מחול השדים אינו אלא גזענות אשר אין לה מקום בחברה הישראלית של שנות האלפיים"

"מחול השדים סביב העלייה מחבר המדינות כתוצאה מפענוח רצח משפחת אושרנקו אינו אלא גזענות אשר אין לה מקום בחברה הישראלית של שנות האלפיים - מישהו כאן איבד את הצפון ואת המצפון" - כך אומרת היום השרה לקליטת עלייה סופה לנדבר.

השרה מסרה כי היא רואה בחומרה ניסיונותיהם של גורמים שונים בפוליטיקה ובתקשורת להסיט את הדיון בנושא לכיוון הכתמה של ציבור העולים אשר כלשונה "במהלך שני העשורים האחרונים שינו ללא הכר ולטובה את פני החברה והמדינה ותרמו תרומה כבירה לכך, שמדינת ישראל תעבור ממועדון מדינות מתפתחות לחוג מדינות מפותחות".

"כל דיבורים על הצורך כביכול 'להחמיר את הבדיקות של העולים הפוטנציאלים' 'ולשים מחסום בפני עלייתם של הרוצחים' ואף לשנות את חוק השבות, הם אינם אלא ביטויים אומללים וגזעניים, השמים קו משווה בין מוצאו של ציבור שלם לבין נטייתו העבריינית כביכול. ניסיונות אלה עלולים להסיט את החברה שלנו למחוזות שאיש מאתנו אינו היה רוצה אפילו להביט בכיוונם".

עוד אמרה לנדבר: "אני דוחה בשאט נפש את הביטויים הגזעניים האלה וקוראת לחברה שלנו להתעשת ולעשות הכל על מנת לגרום לעליית העולים ולקלוט אותם בחיבוק ובחום, ולא לפסול אותם בנימוקים כוזבים ומסולפים. נדמה לי שמישהו כאן אבד הן את הצפון, והן את המצפון".

"ובאשר למקרה הרצח עצמו, לא נותר אלא לברך את משטרת ישראל על פענוח מהיר של הרצח ולחזק את ידיהם של גורמי אכיפת החוק במאבקם הבלתי מתפשר בפשיעה", הוסיפה השרה.