ראשי ענף הביטוח תקפו התנהלות פסגות בהסדר של אפריקה

שי טלמון: "מחזיק האג"ח של אפריקה ישראל קיבל לידיו תיק נכסים שהוא לא התכוון אליו ושרמת הסיכון שלו גבוהה יותר; מבחינה זו הורע מצבו"

ראשי ענף הביטוח תקפו היום בכנס לשכת סוכני ביטוח את התנהלות בית ההשקעות פסגות בהליך הסדר החוב של חברת אפריקה ישראל . "זה שאנו לא קופצים מעל כל במה וצועקים שאנו עושים ככה וככה, לא אומר שאנו לא עושים כל דבר שניתן עבור מבוטחינו", אמר שי טלמון, מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח, שהוסיף כי "אנו פועלים לטובת מבוטחינו ורוצים לעשות את ההסדר הטוב ביותר עבורם".

גם מישל סיבוני, מנכ"ל חברת הביטוח הראל, התבטא בחריפות בנושא ואמר כי "לא תמיד מי שצועק בראש חוצות הוא זה שתורם להסדר ואני יכול לומר שאנו תרמנו להסדר". גם יונל כהן, מנכ"ל קבוצת מגדל, הצטרף לעמיתיו ואמר כי "את המקסימום עושים לא תמיד בכותרות אלא מאחורי הקלעים ואנו עושים את המקסימום".

בהתייחס לטיב הסדר החוב שהושג באפריקה ישראל עבור הציבור הרחב אמר טלמון כי "באפריקה ישראל מחזיק האיגרת כיום קיבל לידיו תיק נכסים שהוא לא התכוון אליו ושרמת הסיכון שלו גבוהה יותר. מבחינה זו הורע מצבו. אך צריך להסתכל על כך לטווח ארוך ויכול להיות שבעתיד הוא יקבל יותר ממאה אחוז. אך עובדה שכל הנציגות אישרה את ההסדר הזה כי הנציגות סברה כי בנסיבות הללו זהו ההסדר הטוב ביותר שניתן היה להשיג". סיבוני ציין בהקשר זה כי "החוכמה היא להגיע למצב שמקבלים את המקסימום האפשרי ואני חושב שבאפריקה זה קרה. ההסדר הוגן".

יונל כהן אמר בהקשר זה כי "צריך לזכור שבעולם הפנסיוני ריבית נמוכה חסרת סיכון היא הסכנה האמיתית ברבות השנים למבוטחים בתחום הפנסיוני".