נמחקה ייצוגית נגד חברות הביטוח בנוגע ל"תקופת האכשרה"

התביעה, בסך 731 מיליון שקל, הוגשה נגד 5 חברות הביטוח הגדולות בטענה כי הן גובות שלא כדין פרמיות עבור 3 חודשי האכשרה (90 הימים הראשונים של הביטוח) שבפוליסות ביטוח בריאות, בהם אין כיסוי ביטוחי

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר לתובעים ייצוגיים למשוך תביעה בסך 731 מיליון שקל, שהגישו נגד 5 חברות הביטוח הגדולות, בה נטען כי הן גובות שלא כדין פרמיות עבור 3 חודשי האכשרה (90 הימים הראשונים של הביטוח) שבפוליסות ביטוח בריאות, בהם אין כיסוי ביטוחי.

התביעה נגד כלל, הראל, מגדל, מנורה והפניקס הוגשה ב-2007, ונטען בה, באמצעות עו"ד דניאל מור, כי לפי הפוליסות דינו של מקרה ביטוח שאירע בתקופת האכשרה כדין מקרה שאירע לפני תחילת תקופת הביטוח. זאת, למרות שהמבוטח משלם את מלוא דמי הביטוח החודשיים במהלך תקופה זו.

התובעים הודיעו כי לאור תגובת חברות הביטוח, שיוצגו על-ידי משרד יגאל ארנון, הם הבינו כי סיכויי תביעתם נמוכים. כן הגישו תצהיר האומר כי לא קיבלו כל טובת הנאה ישירה או עקיפה בנוגע להסתלקות מהתביעה.

השופט יהודה פרגו נענה לבקשת המחיקה, לאחר שציין כי "אין עילת תביעה, וכי הנושא כבר נידון בבית המשפט העליון, שקבע כי אין פסול בתקופת האכשרה".