שמעון פרס: "ישראל צריכה ויכולה להיות המעבדה של העולם"

נשיא המדינה אמר את הדברים במפגש מיוחד עם 40 הצעירים הבולטים בעולם העסקים מתחת לגיל 40, בחסות מגזין G ■ "אם לא תעשו שטויות, תגיעו לגיל 100 - אבל לא משנה כמה שנים חיים, מה שמשנה זה האופי של החיים"

"ישראל לא יכולה להגדיל את שטחה, רק את האינטיליגנציה שלה. כיום יש חלקים באוכלוסיה שלא משתתפים במערך האינטיליגנציה. מבלי להעליב, אלה הם הדתיים - כי הם לא מלמדים את מקצועות הליבה, והערבים - כי אנחנו לא נותנים להם" - כך התבטא הערב (ג') נשיא המדינה, שמעון פרס, במפגש מיוחד שקיים עם 40 הצעירים הבולטים בעולם העסקים הישראלי מתחת לגיל 40, במלון לאונרדו בוטיק בתל-אביב.

המפגש התקיים בחסות מגזין G של "גלובס". השנה, בפעם הרביעית ברציפות, בחר מגזין G ב-40 צעירים מתחומי עיסוק שונים במשק, כגון נדל"ן, עריכת דין, היי-טק, תקשורת, אופנה, תרבות ועוד.

"אם לא תעשו שטויות, תגיעו לגיל 100", אמר פרס לנוכחים באירוע. "אבל", חידד, "השאלה היא לא כמה שנים חיים - אלא מה האופי של הגיל והחיים".

עוד לדבריו, אנשים בני גילו "לא מוכרחים לצאת לגמלאות. אני לא יודע בשביל מה אנשים יוצאים לחופש. תאמינו לי שעבודה זה החופש הכי טוב".

לא רק תוחלת החיים משתנה לדברי פרס - גם המלחמות משתנות. "היום יש יותר התנגשות בין מוחות ופחות בין גייסות", אמר.

פרס אמר עוד כי הוא רואה בחלל כמקצוע העתיד של העולם בכלל ושל ישראל בפרט. לדבריו, ישראל צריכה ויכולה להיות המעבדה של העולם בזכות המוחות המבריקים שבה.