מדד אמון הצרכנים עלה באוקטובר ב-4.7 נקודות ל-98.3 נקודות

נתוני המגמה של המדד - ממוצעים נעים תלת-חודשיים - אשר עולים כבר חמישה חודשים ברצף החזירו את מדד האמון בישראל לרמות שיא אשר לא נראו כמעט עשור

מדד אמון הצרכנים של ישראל, בעריכת "גלובס מחקרים" בשיתוף "קסלמן וקסלמן PwC ישראל", שב ועלה באוקטובר, לאחר חודש אחד בלבד של ירידה קלה. המדד עלה באוקטובר ב-4.7 נקודות ל-98.3 נקודות לאחר שירד ב-3.2 נקודות בספטמבר, ועלה ב-9.2 נקודות באוגוסט.

נתוני המגמה של המדד - ממוצעים נעים תלת-חודשיים - אשר עולים כבר חמישה חודשים ברצף החזירו את מדד האמון בישראל לרמות שיא אשר לא נראו כמעט עשור. ככל שניתן לשפוט, העלייה באמון הצרכנים בישראל היא המהירה ביותר בהשוואה למדינות מתועשות אחרות.

החודש נרשמה עלייה קלה בכוונות הציבור לקנות מכונית חדשה או מ"יד שנייה" מרמה של 12% מכלל המשיבים בספטמבר לרמה של 12.3%. כן נרשמה עלייה בשיעור הנכונים לרכוש מוצרים בני קיימא, לאחר שלושה חודשי יציבות. שיעור זה עלה ב=3.3 נקודות אחוז לרמה של 28.3% מכלל המשיבים, ורמת הנכונות החודש היא הגבוהה ביותר מאז המחצית השנייה של 2008.

ממצאים אלו מרמזים כי תיתכן האצה בביקושים של משקי בית בחודשים הקרובים. יש לציין גם, כי ערב משבר ה"סאב-פריים" עמד שיעור הנכונות לרכוש מוצרים בני קיימא על כ-32% מכלל המשיבים.