תעלומה בשוק: מי מנסה לרכוש את איגרות החוב של אסים?

גוף שלא נחשף פנה למספר בתי השקעות, וביקש לרכוש את איגרות החוב הלא סחירות של החברה ■ בינתיים ביקשו מחזיקי האג"ח והחברה ארכה מבית המשפט, על מנת להגיע להסדר

בעוד המאבק בין מחזיקי איגרות החוב של אסים לבעלים החדשים של החברה - חברת נץ בונדס, המנוהלת בידי רו"ח צבי איציק וניב אהרוני - הגיע היום לבית המשפט, ל"גלובס" נודע כי איגרות החוב של אסים הפכו לסחורה מבוקשת בשוק, וכי ישנו גוף המנסה לרכוש את איגרות החוב שלא נסחרות מזה כחודשיים, מאז החלטת המחזיקים להעמידו לפירעון מיידי.

אותו גורם פנה לאחרונה למספר בתי השקעות שמחזיקים באג"ח של אסים, בהם הראל-פיא, מגדל שוקי הון ובתי השקעות נוספים, וביקש לרכוש מהם את האג"ח הלא-סחירות, תוך שהוא מציע פרמיה לעומת המחיר בו נפסק המסחר באג"ח, 47 אגורות. המסחר באיגרות החוב של החברה הופסק בתחילת חודש ספטמבר, כאשר הן נסחרות בתשואה של 64%, והחברה צריכה לשלם בסוף החודש למחזיקים באג"ח אלו קופון של 3.75%, המסתכם בכ-2.75 מיליון שקל.

משא ומתן קדחתני

בתוך כך הגיעו היום נציגי החברה ומחזיקי האג"ח לדיון ראשון בבית המשפט המחוזי בת"א, לדון בבקשה של מחזיקי אג"ח א' למנות לחברה כונס נכסים זמני לצורך מימוש השעבודים הרשומים לטובתם, מניות החברה הבת אסים נדל"ן. אולם עם תחילת הדיון הודיעו עורכי הדין של שני הצדדים, כי הם מנהלים בימים האחרונים משא ומתן קדחתני, והגיעו להסכמות מלבד בנושא אחד שנותר במחלוקת. הצדדים ביקשו מהשופטת דניה קרת-מאיר לדחות את הדיון ליום שני בשבוע הבא. בפרק הזמן הזה מקווים הצדדים להגיע להסכמות בעניין, כך שלא יהיה צורך בהתערבותו של בית המשפט במאבק בין הצדדים.

אם יגיעו הצדדים להסדר יוסרו דרישות מחזיקי איגרות החוב לפרוע מיידית את יתרת אג"ח א', ולהקפיא את פעילות החברה. בינתיים הקולות שמשמיעים שני הצדדים שונים מהטון בו דיברו לפני כחודש. עו"ד אופיר נאור, המייצג את מחזיקי אג"ח א', מסר כי "אנחנו מנהלים משא ומתן אינטנסיבי בעשרת הימים האחרונים בניסיון להגיע להסכמה שתהיה אפשרית מבחינת שני הצדדים". מאסים השקעות נמסר כי "דחיית הדיון בבית המשפט היא פועל יוצא של מאמץ שני הצדדים להגיע להסדר. כל הסוגיות שאינן פתורות ייסגרו במסגרת ההסדר".