ביה"ד לחדשות ערוץ 2: השהו את החלפתו של א-שאפעי

הכתב לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2 פוטר מתפקידו לאחר שהוציא ספר על גלעד שליט בהוצאת "ידיעות אחרונות", מבלי שקיבל לכך אישור מחברת החדשות ■ טען בפנייתו לביה"ד כי פיטוריו נעשו משיקולים לא ענייניים

הבקשה לצו מניעה זמני כנגד פיטוריו, אותה הגיש סלימאן א-שאפעי, הכתב לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2, לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, נשאה פרי: בית הדין הורה היום (ד') לחברת החדשות של ערוץ 2 להשהות את החלפתו של א-שאפעי. עוד נקבע כי דיון נוסף בעניין יתקיים ב-17 בנובמבר.

כזכור, א-שאפעי פוטר מתפקידו בשבוע שעבר על-ידי אבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2, בעקבות ספר על גלעד שליט שהוציא בהוצאת "ידיעות אחרונות", זאת מבלי שקיבל לכך את אישור הנהלת חברת החדשות.

פיטוריו של א-שאפעי באו לאחר השעיה בת כחודשיים, במהלכה נחשפה המסכת סביב הספר. חומרים חדשים, שא-שאפעי סירב לפרסם מתוקף תפקידו בחדשות ערוץ 2, נחשפו בכתבה שהכין עבור "ידיעות אחרונות" כחלק מקידום המכירות לספרו. עובדה זו הלהיטה את הרוחות בחברת החדשות - וכאמור בשבוע שעבר, בתום תקופת ההשעיה המתוקשרת, זימן וייס את א-שאפעי לשיחה ובה בישר לו על ההחלטה לפטרו.

א-שאפעי פנה בעניין לבית הדין לעבודה וביקש להורות על השבתו לעבודתו בחדשות ערוץ 2, באותו תפקיד ובאותם תנאים כפי שהיו קודם לפיטוריו.

בבקשה לצו המניעה, שפורסמה אתמול (ג') ב"גלובס", כתבו בין השאר באי-כוחו, עוה"ד גדעון קורן ואלון דיסקין, כי הליך הפיטורים "פגום ואומלל, והוא פועל יוצא של התנכלות אישית לכתב מוערך ושל שיקולים לא ענייניים (מדהימים ממש) העולים כדי אפליה והתנהלות חסרת תום-לב. ההחלטה על פיטורי המבקש נעשתה באופן חד-צדדי, מבלי שמומשה זכותו לדעת מראש מהן הטענות שמועלות כנגדו, מבלי שניתנה לו זכות הטיעון, ומבלי שנשקלו השיקולים הפועלים לטובתו".

מחדשות ערוץ 2 נמסר בתגובה: "נקבע דיון ב-17 בחודש בבית הדין בעניין הכתב, ומעבר לכך אין מה להוסיף".