ברוש: "לחייב את המוסדיים לנתב 20% מהשקעותיהם לחו"ל"

עוד בכנס התעשייה הקיבוצית, עמי אראל: מכון הייצוא יפעל בשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים לשכנע את בנק ישראל לחייב את המוסדיים להשקיע כספים בחו"ל ■ שרגא ברוש: "אדם הזוי מסתובב על יד שר האוצר ומשמש לו כיועץ כלכלי"

"מפת אזורי העדיפות הלאומית לא בתוקף מאז מאי 2009 והאוצר לא מאריך אותה, כי הוא מחזיק את זה כקלף כדי לחייב את כולם לחתום על המפה החדשה שבעצם תיכנס לתוקף רק ב-2012. מה בוער? למה להחזיק אותנו בגרון? למה לא לתת ארכה של שנה וחצי כדי שנגבש מפה חדשה ראויה?", כך אמר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים וראש לשכת הארגונים הכלכליים בכנס התעשייה הקיבוצית שמתקיים היום (ה') בקיבוץ שפיים.

"אני מקווה ששר האוצר יכניס בינה בפקידיו והם יחתמו על צו הארכה", סיכם ברוש את הנקודה הזאת. באשר למתקפה אתמול של עומר מואב, אשר משמש כיועץ לשר האוצר, ולפיה ברוש ועופר עיני, יו"ר ההסתדרות, מחבלים בייצוא, אמר ברוש: "אמר לי אדם הזוי שמסתובב על יד שר האוצר ומשמש לו כיועץ כלכלי, שכשיורד גשם כולם נרטבים וצריך לדעת להסתדר. השאלה היא אם יש לו מספיק מטריות לפתוח מעל לראשי העובדים שלנו. כמובן ששר האוצר הסתייג מדבריו של אותו יועץ".

באשר לסוגיית הדולר החלש אמר ברוש, כי בנק ישראל שעשה רבות כדי להתמודד עם בעיית הדולר, מיצה את יכולתו וכעת רצוי לפעול באפיקים נוספים: צריך לחייב את הגופים המוסדיים להשקיע 20% מכספיהם בחו"ל. כך ייצאו מפה דולרים רבים, וזה יתמוך בשער הדולר.

"זה לא במקום שנעשה עוד צעדים כמו פנייה לשווקים נוספים, בניגוד למצב ששרר עד כה שנבנינו בעיקר על שווקי ארה"ב ואירופה. כמו כן, ברמה הפיסקלית הממשלה יכולה להוריד מיסים וזה מגיע לשורה התחתונה של הפירמה. כל זה יעזור לתמוך את הייצוא שימשיך להוות מנוע צמיחה מרכזי במשק".

לדבריו של שרגא ברוש הצטרף בהמשך עמי אראל, היו"ר החדש של מכון הייצוא באומרו כי בכוונתו לפעול בשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים, לשכנע את בנק ישראל והגופים הרלוונטיים, בכך שהגופים המוסדיים יקצו נתח מהותי מההשקעות שלהם לשוקי חו"ל".