מכון ויצמן - מקום העבודה השני בטיבו באקדמיה מחוץ לארה"ב

המכון ממשיך לשמור על מעמדו לאחר שבחמש השנים האחרונות נבחר פעמיים למקום הראשון ■ מכון ויצמן דורג לאחר מכון מקס פלאנק לחקר הביולוגיה והגנטיקה בגרמניה

מכון ויצמן ברחובות נבחר למקום העבודה השני הטוב ביותר באקדמיה מחוץ לארה"ב - כך עולה מדירוג Best Places to Work Academia לשנת 2009, שפורסם בגיליון נובמבר של מגזין מדעי החיים הנחשב "The Scientist" ומבוסס על סקר בקרב 2,350 קוראים. למעשה, מכון ויצמן ממשיך לשמור על מעמדו לאחר שבחמש השנים האחרונות נבחר פעמיים למקום הראשון בדירוג, כשאשתקד ניצבה אחריו האוניברסיטה העברית. הדירוג של The Scientist מתפרסם מדי שנה ומבוסס על שקלול כמה קריטריונים, בהם שיתוף פעולה, עבודת צוות ומציאת מקורות מימון ייחודים.

פערים רציניים

מכון ויצמן דורג לאחר מכון מקס פלאנק לחקר הביולוגיה והגנטיקה בגרמניה, שהוגדר כמקום העבודה הטוב ביותר באקדמיה מחוץ לארה"ב. המגזין פרסם נתונים על המוסדות עצמם, שמציגים פערים רציניים בין המוסדות, למרות הקרבה ביניהם בדירוג. כך אפשר לראות כי מספר חברי הסגל במשרה מלאה בויצמן קטן ברבע מזה של מכון מקס פלאנק (106 לעומת 400) וכן ניתן לראות פערים גם בתקצוב הממשלתי (16 מיליון דולר לעומת 28 מיליון דולר).

גם מספר המאמרים של ויצמן קטן משמעותית לעומת מקס פלאנק (4,553 לעומת 21,819). עם זאת, במספר הציטוטים הממוצע למאמר ויצמן עבר את המכון הגרמני (29.76 לעומת 28.43).

פרינסטון מובילה

הדירוג של The Scientist מתייחס גם למוסדות האקדמיים המובילים בארה"ב מבחינת כדאיות העבודה שם. במקום הראשון דורגה אוניברסיטת פרינסטון עם 2,034 חברי סגל במשרה מלאה, 42 מיליון דולר תקצוב ממשלתי, 3,437 מאמרים שפורסמו בתחום מדעי החיים ו-33.4 ציטוטים בממוצע למאמר.

ממכון ויצמן נמסר בתגובה כי "המכון מייחס חשיבות עליונה לפיתוח ולטיפוח סביבת העבודה של המדענים. אנחנו משקיעים מאמצים רבים בחזות המכון, בתנאים הפיסיים ובעיקר בסביבה האנושית, שהיא הגורם העיקרי המשפיע על איכות החיים של המדענים".