אזהרה: שפעת החזירים פוגעת גם בחיות המחמד שלכם

וטרינרים מארה"ב: המחלה "קופצת" בין מינים ■ השבוע התגלה חתול בית שנדבק במחלה ומוקדם יותר אובחנו 2 תוכים ■ ממליצים: לא לתת לבעלי החיים ללק אתכם במידה והם מראים סימני מחלה

וטרינרים מארה"ב מזהירים כי גם חיות המחמד עלולות לסבול מנגיף שפעת החזירים. השבוע התגלה חתול בית שנדבק במחלה, ככל הנראה על ידי בעליו, שסבל המחלה מספר ימים קודם לכן. בנוסף דווח גם על שני תוכים שנדבקו גם הם על ידי בני אדם.

מקור המחלה המדבקת הוא בחזירים שהדביקו את בני האדם, אך ככל הנראה היא משפיעה כמעט רק על בני אדם ואפילו גובה קורבנות בנפש. כעת נראה שבעלי החיים האחרים גם הם אינם מחוסנים, ויש להיזהר מלהדביק אותם.

המחלה "קופצת" בין מינים

"זאת דוגמא נוספת לכך שווירוסים הם מתוחכמים, מתסכלים ומעניינים באותו הזמן", טוענת ד"ר קרוליין ברידג'יס מהמרכז האמריקני למניעת מחלות. "למגפה יש יכולת פשוט "לקפוץ" בין מינים שונים", היא מסבירה.

ברידג'יס מוסיפה כי זה בלתי אפשרי להעריך כמה חיות מחמד כבר נדבקו בנגיף. החתול שנמצא חולה בשפעת חזירים נבדק על ידי חוקרי מעבדה שגילו את תסמיני מחלתו, והוא החלים מספר ימים אחר כך.

עוד היא ממליצה לא לתת לבעלי החיים ללקק חלקים בגופנו במידה ויש חשש שהם סובלים מהשפעת. יש לנקוט אמצעי זהירות משני הכיוונים כדי לא להידבק ולא להדביק.