המסחר במט"ח: הדולר עלה ב-0.1% לשער יציג של 3.77 שקלים

האירו נחלש ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 5.62 שקלים ■ ביום א' הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר ■ כלכלן בניו יורק: "הדולר יישאר בצד המכירה בעסקאות הקרי-טרייד"

שערו היציג של הדולר נקבע היום (ו') על 3.774 שקלים - עלייה של 0.13%. מנגד, האירו נחלש ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 5.62 שקלים.

נכון לזמן סיום המסחר הבין-בנקאי בישראל, נחלש הדולר בעולם מול האירו ומול הליש"ט בשיעורים קלים, כשהאירו נסחר עדיין מתחת לרף ה-1.5 דולר לאירו.

"הדולר נחלש כיוון שלארה"ב יש את שיעורי הריבית הנמוכים בעולם והוא יישאר בצד המכירה בעסקאות הקרי-טרייד כל עוד המצב ישאר כך", אמר כריס לו, כלכלן ראשי ב-FTN FInancial בניו יורק.

לאומי: קיימת תמיכה בטווח הקצר למטבע האמריקני

בבנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר, היחלשות מגמת הגידול בתיאבון לסיכון בעולם בתקופה האחרונה, תספק תמיכה למטבע האמריקאי. בהמשך, מעריכים הכלכלנים כי התעצמות מחודשת של התיאבון לסיכון בשילוב עם המשך תפיחתו של הגירעון האמריקאי, יחזרו ויפגעו בעוצמתו של המטבע האמריקני.

בסקירתם השבועית, מעריכים בבנק הפועלים כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. כמו כן יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים: מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות הדולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הגידול בעודף בחשבון השוטף, הכלכלה היציבה בישראל ואת הציפיות להעלאת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל ובעקבותיה, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית.

ביום א' הקרוב: פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר

בישראל, שבוע המסחר הבין-בנקאי בשוק המט"ח צפוי להיסגר ברגיעה יחסית, כשלמעט ההמרה הגדולה של גד זאבי ביום ג' השבוע לאחר חיסול האחזקות בבזק, לא אירעו אירועים מיוחדים בשוק. נזכיר כי בעקבות מכירת מניות בזק של זאבי לפני שבוע, הומרו כ-1.5 מיליארד שקל לדולרים כדי להחזיר את ההלוואות הדולריות שנטל זאבי מהבנקים.

ברקע המסחר היום במטבע האמריקני, המתנת השוק לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, שיפורסם ביום א' הקרוב. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בשוק, המדד צפוי לעלות ב-0.2% לאחר ירידה של 0.3% בחודש שעבר. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת כעת על 2.8%, בתוך תחום היעד הממשלתי העומד על 1-3%. למדד תהיה כמובן השפעה על החלטת הריבית של בנק ישראל בסוף החודש, כאשר מרבית האנליסטים בשוק מצפים להעלאת ריבית של 0.25% ל-1% על רקע התייצבות הכלכלה המאפשרת נסיגה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה.