מדד מנהלי הרכש של הפועלים זינק באוקטובר לשיא של שנתיים

המדד זינק ב-8.2% לרמה של 60.4%, זאת לעומת רמה של 52.2% בחודש הקודם ■ זהו החודש החמישי ברציפות בו המדד נמצא מעל 50%, רמה שמעידה על התרחבות בפעילות היצרנית בישראל

חדשות טובות במגזר היצרני בישראל. מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים לחודש אוקטובר רשם עלייה חדה לרמתו הגבוהה מזה כשנתיים, כשהוסיף בחודש שעבר 8.2% לרמה של 60.4%, זאת לעומת רמה של 52.2% בחודש הקודם. נציין, כי זהו החודש החמישי ברציפות בו המדד נמצא מעל 50%, רמה שמעידה על התרחבות בפעילות היצרנית בישראל.

מרבית סעיפי המדד רשמו באוקטובר שיפור, כולל רכיב התעסוקה שהגיע לרמה של 68%. מלאי חומרי הגלם והרכישות למלאי, חצו החודש לראשונה את רמת ה-50%, כתגובה לגידול בביקושים המקומיים ולביקושים מחו"ל.

כלכלני בנק הפועלים מסרו, כי "הזינוק במדד משקף ציפיות להתגברות הביקושים ולראשונה זה בא לידי ביטוי גם בהגדלה יזומה של מלאי חומרי גלם, המעידה על כוונות להגדלת הייצור. רמת המדד בישראל גבוהה מהממוצע העולמי ויש בנתון זה כדי לרמז על עוצמת הצמיחה בחודשים אלו. נתוני הסחר-חוץ שפרסמה הלמ"ס מחזקים אף הם את ההערכה כי צמיחת סקטור התעשייה בישראל מהירה מאוד גם בהשוואה בינלאומית - יצוא הסחורות גדל בחודשים אוגוסט-אוקטובר בקצב שנתי של כ-46%, ורמת היצוא התעשייתי באוקטובר מתקרבת לממוצע של המחצית הראשונה של 2008, טרם המשבר.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JP מורגן, עלה בחודש אוקטובר לרמה של 54.4 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מזה 39 חודשים. עלייה נרשמה בסעיפי הייצור וההזמנות החדשות, והמדד למצב התעסוקה התקרב לרמת ה-50. מדד מנהלי הרכש בארה"ב עלה באוקטובר לרמה של 55.7 נקודות וגם במדד באנגליה נרשמה התאוששות לרמה של 53.7 נק', לאחר חודשיים בהם המדד ירד מתחת לרמת 50 הנק'.