ויסמן ובירן רוכשים מחצית מזכויות רוזבאד בקרקע ברומניה

סכום העסקה, 90 מיליון שקל, הוא מחיר העלות של הנכס בשיא הגאות בנדל"ן, לפני שנתיים ■ משפחת בירן ודודי ויסמן, בעלי השליטה בקבוצת אלון, מחזיקים ב-65% ממניות רוזבאד

שנתיים לאחר שחברת רוזבאד , שבשליטת טייקוני האנרגיה והנדל"ן שרגא בירן ודודי ויסמן, רכשה קרקע ברומניה, מציעים לה צמד בעלי השליטה לרכוש מידיה מחצית מזכויותיה בנכס במחיר העלות - 90 מיליון שקל. המהלך יסייע לרוזבאד לעמוד בתשלום של 66 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה ב-2010.

ההרפתקה היזמית ברומניה לא נשאה עד כה פרי עקב המשבר הכלכלי הקשה שפגע במדינה. רוזבאד רכשה באוגוסט 2007 50% מפרויקט של 60 דונם בבוקרשט. העסקה בוצעה בשיתוף פעולה עם קרן השקעות נדל"ן זרה, שרכשה את ה-50% הנותרים. החברה ציינה בדוחותיה שמדובר באחד האזורים היוקרתיים בבוקרשט לייעודי משרדים ומגורים.

על הקרקע פעל בעבר מפעל לתעשיית הרכב, אך הוצא נגדו צו הריסה. רוזבאד תכננה להקים פרויקט מעורב של משרדים ומגורים, וכן שילוב של שטחים מסחריים בשטח מבונה כולל של עד כ- 273,000מ"ר. השטח נמצא בתוך העיר ויש חיבור לתשתיות קיימות של חשמל מים וגז. בחלק הצפוני מתכננת העירייה להקים פארק.

חברת ההשקעות רוזבאד מתמקדת בתחום של נדל"ן מניב ופועלת בתחום זה בגרמניה, שווייץ וארה"ב. משפחת בירן ודודי ויסמן, בעלי השליטה בקבוצת אלון, מחזיקים ב-65% ממניות רוזבאד. רוזבאד נסחרת בתל אביב לפי שווי של 67.7 מיליון שקל.