גם גילת לוויינים מכרה מניות GVT - והרוויחה 2.5 מיליון דולר

החברה מכרה את המניות ב-2.2 מיליון דולר, מה שתרם לשורת הרווח שלה ברבעון השלישי ■ לגילת הייתה החזקה היסטורית ב-GVT ■ המימושים של גילת היו בהיקף קטן בהרבה ובשווי נמוך יותר מאלה של שני

גילת לוויינים מסכמת רבעון עם ירידה בהכנסות, אך עם שיפור בשורה התחתונה. הסיבה העיקרית לכך קשורה ל-GVT, השם החם של הימים האחרונים. בדומה לשאול שני, שמכר את אחזקותיו בחברת התקשורת הברזילאית באקזיט של 1.2 מיליארד דולר, גם גילת לוויינים מימשה אחזקות בחברה.

המימושים של גילת לא היו קשורים לאלה של שני, והיו בהיקף קטן בהרבה ובשווי נמוך יותר. גילת מכרה את מלוא האחזקות שנותרו לה מאחזקה ההיסטורית ב-GVT, ורשמה בשלושת הרבעונים הראשונים הכנסה של 2.4 מיליון דולר ממכירת המניות. גם ללא המימוש, גילת הייתה רושמת רווח נקי.

גילת, המפתחת ומשווקת תחנות לוויין זעירות (VSATs) שמיועדות לתקשורת, ומספקת ללקוחותיה במקביל גם שירותים נלווים, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 54.6 מיליון דולר - ירידה של 16.3% ביחס לרבעון המקביל, ורמה מעט נמוכה יותר מזו של הרבעון הקודם. שיעור הרווח הגולמי של החברה עלה ל-30.5%.

גילת קיצצה את העלויות התפעוליות במהלך שכלל גם פיטורי עובדים, אך היא רושמת עדיין הפסד תפעולי GAAP של 383 אלף דולר. בנטרול הוצאות רישום התגמולים לעובדים, ההפסד התפעולי Non-GAAP הגיע ל-158 אלף דולר. בתוספת ההכנסות ממימוש המניות ב-GVT נרשם רווח נקי Non-GAAP של 2.7 מיליון דולר, שהם 6 סנט למניה, לעומת הפסדים ברבעון המקביל ובקודם.

תזרים המזומנים מפעילות חזר לרמה חיובית, עם 513 אלף דולר. כמות המזומנים של גילת גדלה למרות שהיא החזירה הלוואה בסך ארבעה מיליון דולר, ובסוף הרבעון היו לה 146.9 מיליון דולר בקופה. הפעילות בקולומביה, שהעיקה על החברה בשנה שעברה, המשיכה לתרום לתוצאות. בהמשך להסכם מסוף 2008 השתחררו כספים נוספים המצויים בנאמנות, ומתוך 24 מיליון דולר השתחררו עד כה קרוב ל-19 מיליון דולר. "ברבעון זה, שמרנו על תוצאות כספיות מאוזנות והמשכנו להעלות את יתרת המזומנים בזכות בקרה קפדנית על ההוצאות", אמר יו"ר ומנכ"ל גילת, עמירם לוינברג.

גילת מתכננת להתרחב בשוק הביטחוני-ממשלתי, בארה"ב ובמדינות נוספות. לצורך זה, החברה מצרפת לשורותיה את סוזן מילר, שהיא בעלת ניסיון בתחום, כמנהלת החטיבה הביטחונית של החברה הבת, ספייסנט.

שווי השוק של גילת בנאסד"ק ובתל-אביב הוא 188 מיליון דולר.