הדח"צים השנויים במחלוקת עזבו את ביוקנסל

יתכן שעזיבתם של שני הדירקטורים החיצוניים - יעקב בן-גור ונאוה אפשטיין היא מחוות פיוס של הנהלת החברה לבעלת המניות הגדולה כת"ב, בעקבות החיכוכים ביניהן

ביוקנסל הודיעה על עזיבתם של שני הדירקטורים החיצוניים - יעקב בן-גור ונאוה אפשטיין, את החברה. ככל הנראה, זהו מהלך נוסף במסגרת החיכוכים בין הנהלת ביוקנסל לבין בעלת המניות הגדולה בחברה, כת"ב (כלל תעשיות ביוטכנולוגיה ), אך הפעם מהלך של פיוס.

כת"ב והנהלת ביוקנסל, בראשות היו"ר אבי ברק והמייסד והמדען הראשי של החברה פרופ' אברהם הוכברג, מתנגחים בנושאים שונים מזה שנתיים. עם זאת, לא שוררת ביניהם אי-הסכמה עקרונית על עתידה ודרכה של החברה.

לאחרונה, כת"ב התנגדה להארכת כהונתם של הדירקטורים, בטענה שלא נעשה מהלך ממצה מספיק לחפש דירקטורים חלופיים. ביוקנסל טענה, כי לאורך כל תקופת כהונתם של הדירקטורים לא נשמעה מכת"ב ביקורת כלפיהם, ולכן אין עילה להחליפם כעת.

נראה, כי כת"ב ביקשה למנות דירקטורים שיהיו פחות קשורים להנהלה. שכן, ממילא יש לה היום בדירקטוריון ייצוג מועט יחסית לשיעור אחזקתה בחברה.

בעקבות מאבקי השליטה בחברה, הופסק מהלך של השקעה נוספת של כת"ב בביוקנסל, בהיקף 2 מיליון דולר, והיא אף החלה למכור מניות בחברה, אם כי לא הקטינה את אחזקתה באופן משמעותי.

לקראת הגיוס שמעוניינת ביוקנסל לבצע בבורסה בקרוב, בהיקף של 15-20 מיליון שקל מהציבור, נראה כי הצדדים מעוניינים בפיוס, והמהלך הנוכחי של עזיבת הדח"צים הוא חלק ממנו.

אתמול התפטר מדירקטוריון החברה גם פרופ' אלכס לויצקי מהאוניברסיטה העברית.

בכת"ב ובביוקנסל סירבו היום להגיב לדברים.