האוצר מסדיר את ההתיישנות בפוליסה לביטוח נכות

תקופת ההתיישנות על תביעות ביטוח בפוליסות הכוללות כיסוי ביטוחי לנכות תתחיל להיספר רק ממועד התגבשות נכותו של המבוטח ולא מרגע קרות התאונה או המחלה בגינן המבוטח הפך לנכה

תקופת ההתיישנות על תביעות ביטוח בפוליסות הכוללות כיסוי ביטוחי לנכות תתחיל להיספר רק ממועד התגבשות נכותו של המבוטח ולא מרגע קרות התאונה או המחלה בגינן המבוטח הפך לנכה. כלומר, מהיום שהתחוור למבוטח כי הוא בעל נכות כלשהי, גם אם הדבר התגלה אחרי מועד התאונה או מועד גילוי המחלה. מדובר בהרחבה פוטנציאלית לחלון הזמנים העומד בפני המבוטח כדי להגיש תביעה לחברת הביטוח בגין נכותו, בטרם תחול על פנייתו ההתיישנות.

הפיקוח על הביטוח באוצר, בראשות ידין ענתבי, פרסם היום (א') טיוטת חוזר המסדירה את המועד בו רשאיות חברות ביטוח לטעון להתיישנות התביעה בפוליסה הכוללת כיסוי ביטוחי לנכות, שנגרמה כתוצאה מתאונה או מחלה, כגון ביטוחי תאונות אישיות או ביטוחי נכות מתאונה.

בהתאם למסגרת החוקית וההנחיות הקיימים כיום עולה כי מבוטח בפוליסות מעין אלו, שעבר תאונה או התגלתה אצלו מחלה, זכאי לקבל תשלום מחברת הביטוח בפרק זמן של עד שלוש שנים לאחר שקרה מקרה הביטוח (תקופת ההתיישנות של תביעה לתשלום תגמולי ביטוח).

כעת האוצר מבקש לסגור כשל שנבע מכך שלא אחת הזמן האמור לא הספיק למבוטחים לגבש את תביעתם כנגד חברות הביטוח וזאת מאחר ו"לעתים קיים פער זמנים ממועד התרחשות התאונה או גילוי המחלה עד למועד התגבשות הנכות כך שבעוד שהמבוטח אינו זכאי לתבוע את תגמולי הביטוח מחברת הביטוח, שכן הנכות טרם נתגבשה, מתחילה להימנות תקופת ההתיישנות".

ההוראות החדשות של האוצר, עדיין במעמד טיוטת חוזר, יחולו על כל הפוליסות הכוללות כיסוי ביטוחי לנכות, בהן גם פוליסות לביטוח נכות מתאונה ופוליסות לביטוח תאונות אישיות, ואף בפוליסות בהן אין התייחסות לתנאי התגבשות הנכות. החוזר האמור יחול עם הפיכתו למחייב גם על תביעות שטרם התיישנו עד אותו מועד.